source: 2011/23/jopontin/pong/pong/pong/Peli.cs @ 1722

Revision 1722, 3.8 KB checked in by maiilomo, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    PhysicsObject pallo;
17     IntMeter pelaajan1Pisteet;
18    IntMeter pelaajan2Pisteet;
19
20
21
22
23
24    public override void Begin()
25    {
26
27        luokentta();
28        AloitaPeli();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31
32        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
33
34
35
36
37
38
39
40
41    }
42    void luokentta()
43    {
44        Level.CreateBorders(1.0, false);
45        Level.BackgroundColor = Color.Transparent;
46        Camera.ZoomToLevel();
47        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
48        pallo.Shape = Shape.Circle;
49        pallo.Color = Color.GreenYellow;
50        pallo.Restitution = 1.0;
51        pallo.Shape = Shape.Circle;
52        pallo.Color = Color.GreenYellow;
53        pallo.Restitution = 1.0;
54
55        pallo.X = 0;
56        pallo.Y = 0;
57        Add(pallo);
58
59        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
60        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
61
62
63
64
65    }
66
67    void AloitaPeli()
68    {
69        Vector impulssi = new Vector(1000.0, 0.0);
70        pallo.Hit(impulssi);
71
72    }
73    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
74    {
75        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
76        maila.Shape = Shape.Rectangle;
77        maila.X = x;
78        maila.Y = y;
79        maila.Restitution = 1.0;
80        maila.Color = Color.DarkRed;
81        Add(maila);
82        return maila;
83    }
84    void AsetaOhjaimet()
85    {
86        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
87
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99
100
101    }
102    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
103    {
104        if ((nopeus.Y > 0) && maila.Top > Level.Top)
105        {
106            maila.Velocity = Vector.Zero;
107            return;}
108
109            if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
110            {
111                maila.Velocity = Vector.Zero;
112                return;
113
114            }
115
116            maila.Velocity = nopeus;
117        }
118    void LisaaLaskurit();
119{
120 pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri ( Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0 );
121     pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri ( Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0 ); }
122
123
124    IntMeter LuoPistelaskuri ( double x, double y );
125
126    }
127   IntMeter laskuri = new IntMeter ( 0 );
128    laskuri.MaxValue = 10;
129 Label naytto = new Label ();
130    naytto.BindTo( laskuri );
131    naytto.X = x;
132    naytto.Y = y;
133    naytto.TextColor = Color.White;
134    naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
135    naytto.Color = Level.BackgroundColor;
136    Add( naytto );
137
138    return laskuri;
139
140
141
142
143    }
144
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.