1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | //TEKIJÄ JOE RISTIMÄKI 2011 |
---|
10 | |
---|
11 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
12 | { |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
14 | PhysicsObject valot; |
---|
15 | PhysicsObject kynnys; |
---|
16 | PhysicsObject raha; |
---|
17 | |
---|
18 | PushButton poistumisnappi; |
---|
19 | |
---|
20 | GameObject HUDI; |
---|
21 | |
---|
22 | List<GameObject> inventory = new List<GameObject>(); |
---|
23 | |
---|
24 | List<Label> kauppatekstit = new List<Label>(); |
---|
25 | |
---|
26 | List<GameObject> kauppaoliot = new List<GameObject>(); |
---|
27 | |
---|
28 | List<GameObject> huone1tavarat = new List<GameObject>(); |
---|
29 | |
---|
30 | List<GameObject> kentta1tavarat = new List<GameObject>(); |
---|
31 | |
---|
32 | Image talonkuva = LoadImage("taloKuva"); |
---|
33 | Image ovivalot = LoadImage("valotKuva"); |
---|
34 | Image huone_1 = LoadImage("huone1"); |
---|
35 | Image kolikot = LoadImage("kolikot"); |
---|
36 | Image miekkakauppa = LoadImage("miekka"); |
---|
37 | public override void Begin() |
---|
38 | { |
---|
39 | SetWindowSize(1024, 768, false); |
---|
40 | AlustaPeli(); |
---|
41 | LuoKentta(); |
---|
42 | LuoPelaaja(0, 240); |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | void AlustaPeli() |
---|
46 | { |
---|
47 | LuoHUDI(); |
---|
48 | LuoRahaLaskuri(); |
---|
49 | IsMouseVisible = true; |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | void LuoKentta() |
---|
53 | { |
---|
54 | LuoRaha(0, 0, 10, kolikot); |
---|
55 | LuoRaha(50, 50, 10, kolikot); |
---|
56 | LuoTalo(); |
---|
57 | LuoNPChahmo(); |
---|
58 | |
---|
59 | Level.BackgroundColor = Color.DarkGreen; |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | void LuoPelaaja(double x, double y) |
---|
63 | { |
---|
64 | pelaaja = new PhysicsObject(30.0, 30.0); |
---|
65 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
66 | pelaaja.X = x; |
---|
67 | pelaaja.Y = y; |
---|
68 | Add(pelaaja); |
---|
69 | |
---|
70 | AddCollisionHandler(pelaaja, PelaajaTormasi); |
---|
71 | |
---|
72 | HiirenKlikkaus(); |
---|
73 | |
---|
74 | pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
75 | } |
---|
76 | |
---|
77 | void LuoNPChahmo() |
---|
78 | { |
---|
79 | PhysicsObject npc_1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(30.0, 30.0); |
---|
80 | npc_1.Shape = Shape.Circle; |
---|
81 | npc_1.Color = Color.Yellow; |
---|
82 | npc_1.Tag = "npc_1"; |
---|
83 | npc_1.X = -150; |
---|
84 | npc_1.Y = -50; |
---|
85 | kentta1tavarat.Add(npc_1); |
---|
86 | Add(npc_1); |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | |
---|
90 | void HiirenKlikkaus() |
---|
91 | { |
---|
92 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaaja hiiren klikkauksen kohdalle"); |
---|
93 | } |
---|
94 | |
---|
95 | void LiikutaPelaajaa() |
---|
96 | { |
---|
97 | Vector klikkausRuudulla = Mouse.PositionOnWorld; |
---|
98 | pelaaja.MoveTo(klikkausRuudulla, 300); |
---|
99 | } |
---|
100 | |
---|
101 | void PelaajaTormasi(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
102 | { |
---|
103 | if (kohde.Tag.ToString() == "npc_1") |
---|
104 | { |
---|
105 | Label tekstikentta_1 = new Label("Hello! Stranger"); |
---|
106 | Add(tekstikentta_1); |
---|
107 | tekstikentta_1.X = kohde.Left - 20; |
---|
108 | tekstikentta_1.Y = kohde.Top + 20; |
---|
109 | tekstikentta_1.Font = Font.DefaultSmallBold; |
---|
110 | Timer.SingleShot(3, tekstikentta_1.Destroy); |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | if (kohde == valot) |
---|
114 | { |
---|
115 | foreach (GameObject olio in kentta1tavarat) |
---|
116 | { |
---|
117 | olio.Destroy(); |
---|
118 | } |
---|
119 | LuoHuone1(); |
---|
120 | pelaaja.Destroy(); |
---|
121 | } |
---|
122 | |
---|
123 | if (kohde == kynnys) |
---|
124 | { |
---|
125 | foreach (GameObject olio in huone1tavarat) |
---|
126 | { |
---|
127 | olio.Destroy(); |
---|
128 | } |
---|
129 | pelaaja.Destroy(); |
---|
130 | LuoPelaaja(-300, 80); |
---|
131 | LuoKentta(); |
---|
132 | LuoNPChahmo(); |
---|
133 | } |
---|
134 | |
---|
135 | if (kohde.Tag != null && kohde.Tag is string) |
---|
136 | { |
---|
137 | string kohdeJono = (string)kohde.Tag; |
---|
138 | |
---|
139 | if (kohdeJono.Length > 5 && kohdeJono.Substring(0, 5) == "kulta") |
---|
140 | { |
---|
141 | int arvo = int.Parse(kohdeJono.Substring(5)); |
---|
142 | rahaLaskuri.Value += arvo; |
---|
143 | kohde.Destroy(); |
---|
144 | } |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | if (kohde.Tag.ToString() == "kauppa") |
---|
148 | { |
---|
149 | foreach (GameObject olio in huone1tavarat) |
---|
150 | { |
---|
151 | olio.Destroy(); |
---|
152 | } |
---|
153 | pelaaja.Destroy(); |
---|
154 | LuoKauppa(); |
---|
155 | LuoHUDI(); |
---|
156 | |
---|
157 | GameObject miekka = LuoMiekka(-110, 100); |
---|
158 | kauppaoliot.Add(miekka); |
---|
159 | MiekkaTeksti(100); |
---|
160 | |
---|
161 | Mouse.ListenOn(miekka, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, OstaMiekka, null); |
---|
162 | |
---|
163 | LuoKauppaLaatikot(-110, 100); |
---|
164 | LuoKauppaLaatikot(-10, 100); |
---|
165 | LuoKauppaLaatikot(90, 100); |
---|
166 | LuoKauppaLaatikot(190, 100); |
---|
167 | } |
---|
168 | } |
---|
169 | |
---|
170 | |
---|
171 | void LuoTalo() |
---|
172 | { |
---|
173 | PhysicsObject talo = PhysicsObject.CreateStaticObject(200.0, 200.0); |
---|
174 | talo.Image = talonkuva; |
---|
175 | talo.Tag = "talo"; |
---|
176 | talo.X = -300; |
---|
177 | talo.Y = -100; |
---|
178 | kentta1tavarat.Add(talo); |
---|
179 | Add(talo); |
---|
180 | |
---|
181 | valot = PhysicsObject.CreateStaticObject(40.0, 40.0); |
---|
182 | valot.Image = ovivalot; |
---|
183 | valot.X = talo.Top - 300; |
---|
184 | valot.Y = talo.Top + 20; |
---|
185 | kentta1tavarat.Add(valot); |
---|
186 | Add(valot); |
---|
187 | } |
---|
188 | |
---|
189 | void LuoHuone1() |
---|
190 | { |
---|
191 | |
---|
192 | LuoHUDI(); |
---|
193 | LuoPelaaja(0, 50); |
---|
194 | Add(pelaaja); |
---|
195 | |
---|
196 | LuoHuone1PoikiSeinat(-85, 140); |
---|
197 | LuoHuone1PoikiSeinat(85, 140); |
---|
198 | |
---|
199 | LuoHuone1PystySeinat(-140, -10); |
---|
200 | LuoHuone1PystySeinat(140, -10); |
---|
201 | |
---|
202 | LuoHuone1PoikiSeinat2(0, -140); |
---|
203 | |
---|
204 | LuoKynnys(); |
---|
205 | |
---|
206 | LuoNPChahmo2(); |
---|
207 | |
---|
208 | GameObject lattia = new GameObject(300, 300); |
---|
209 | lattia.X = 0; |
---|
210 | lattia.Y = 0; |
---|
211 | huone1tavarat.Add(lattia); |
---|
212 | lattia.Image = huone_1; |
---|
213 | Add(lattia, -1); |
---|
214 | |
---|
215 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
216 | } |
---|
217 | |
---|
218 | |
---|
219 | void LuoHuone1PoikiSeinat(double x, double y) |
---|
220 | { |
---|
221 | PhysicsObject poikiseinat = PhysicsObject.CreateStaticObject(130.0, 20); |
---|
222 | poikiseinat.Color = Color.Brown; |
---|
223 | poikiseinat.X = x; |
---|
224 | poikiseinat.Y = y; |
---|
225 | huone1tavarat.Add(poikiseinat); |
---|
226 | Add(poikiseinat); |
---|
227 | } |
---|
228 | |
---|
229 | void LuoHuone1PystySeinat(double x, double y) |
---|
230 | { |
---|
231 | PhysicsObject pystyseinat = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 280); |
---|
232 | pystyseinat.Color = Color.Brown; |
---|
233 | pystyseinat.X = x; |
---|
234 | pystyseinat.Y = y; |
---|
235 | huone1tavarat.Add(pystyseinat); |
---|
236 | Add(pystyseinat); |
---|
237 | } |
---|
238 | |
---|
239 | void LuoHuone1PoikiSeinat2(double x, double y) |
---|
240 | { |
---|
241 | PhysicsObject poikiseinat2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(260, 20); |
---|
242 | poikiseinat2.Color = Color.Brown; |
---|
243 | poikiseinat2.X = x; |
---|
244 | poikiseinat2.Y = y; |
---|
245 | huone1tavarat.Add(poikiseinat2); |
---|
246 | Add(poikiseinat2); |
---|
247 | } |
---|
248 | |
---|
249 | void LuoNPChahmo2() |
---|
250 | { |
---|
251 | PhysicsObject npc_2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(30.0, 30.0); |
---|
252 | npc_2.Shape = Shape.Circle; |
---|
253 | npc_2.Color = Color.Blue; |
---|
254 | npc_2.Tag = "kauppa"; |
---|
255 | npc_2.X = 0; |
---|
256 | npc_2.Y = -65; |
---|
257 | huone1tavarat.Add(npc_2); |
---|
258 | Add(npc_2); |
---|
259 | } |
---|
260 | |
---|
261 | void LuoKynnys() |
---|
262 | { |
---|
263 | kynnys = PhysicsObject.CreateStaticObject(40.0, 20.0); |
---|
264 | kynnys.X = 0; |
---|
265 | kynnys.Y = 140; |
---|
266 | huone1tavarat.Add(kynnys); |
---|
267 | Add(kynnys, -1); |
---|
268 | } |
---|
269 | |
---|
270 | IntMeter rahaLaskuri; |
---|
271 | |
---|
272 | void LuoRahaLaskuri() |
---|
273 | { |
---|
274 | rahaLaskuri = new IntMeter(500); |
---|
275 | |
---|
276 | Label rahaNaytto = new Label(100, 100); |
---|
277 | rahaNaytto.X = Level.Bottom; |
---|
278 | rahaNaytto.Y = Level.Bottom + 100; |
---|
279 | rahaNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
280 | |
---|
281 | rahaNaytto.BindTo(rahaLaskuri); |
---|
282 | Add(rahaNaytto); |
---|
283 | |
---|
284 | Label rahaTeksti = new Label("Coins:"); |
---|
285 | rahaTeksti.X = Level.Bottom - 50; |
---|
286 | rahaTeksti.Y = Level.Bottom + 100; |
---|
287 | rahaTeksti.TextColor = Color.White; |
---|
288 | Add(rahaTeksti); |
---|
289 | } |
---|
290 | |
---|
291 | void LuoHUDI() |
---|
292 | { |
---|
293 | HUDI = new GameObject(1024, 130); |
---|
294 | HUDI.Color = Color.Gray; |
---|
295 | HUDI.X = Level.Left + 500; |
---|
296 | HUDI.Y = Level.Bottom + 80; |
---|
297 | Add(HUDI, -1); |
---|
298 | LuoInventory(HUDI.Right - 600, HUDI.Bottom + 65); |
---|
299 | LuoInventory(HUDI.Right - 500, HUDI.Bottom + 65); |
---|
300 | LuoInventory(HUDI.Right - 400, HUDI.Bottom + 65); |
---|
301 | LuoInventory(HUDI.Right - 300, HUDI.Bottom + 65); |
---|
302 | LuoInventory(HUDI.Right - 200, HUDI.Bottom + 65); |
---|
303 | LuoInventory(HUDI.Right - 100, HUDI.Bottom + 65); |
---|
304 | } |
---|
305 | |
---|
306 | void LuoRaha(double x, double y, int arvo, Image rahakuva) |
---|
307 | { |
---|
308 | raha = new PhysicsObject(30.0, 30.0); |
---|
309 | raha.X = x; |
---|
310 | raha.Y = y; |
---|
311 | raha.Tag = "kulta" + arvo; |
---|
312 | raha.Image = rahakuva; |
---|
313 | kentta1tavarat.Add(raha); |
---|
314 | Add(raha); |
---|
315 | } |
---|
316 | |
---|
317 | void LuoKauppa() |
---|
318 | { |
---|
319 | GameObject kauppanaytto = new GameObject(500, 300); |
---|
320 | kauppanaytto.Color = Color.Gray; |
---|
321 | kauppanaytto.X = 0; |
---|
322 | kauppanaytto.Y = 0; |
---|
323 | kauppaoliot.Add(kauppanaytto); |
---|
324 | Add(kauppanaytto, 1); |
---|
325 | |
---|
326 | poistumisnappi = new PushButton(50.0, 50.0, "Exit"); |
---|
327 | poistumisnappi.X = 200; |
---|
328 | poistumisnappi.Y = -100; |
---|
329 | Add(poistumisnappi); |
---|
330 | |
---|
331 | poistumisnappi.Clicked += PoistuKaupasta; |
---|
332 | } |
---|
333 | |
---|
334 | void LuoKauppaLaatikot(double x, double y) |
---|
335 | { |
---|
336 | GameObject kauppalaatikko = new GameObject(80.0, 80.0); |
---|
337 | kauppalaatikko.Color = Color.DarkGray; |
---|
338 | kauppalaatikko.X = x; |
---|
339 | kauppalaatikko.Y = y; |
---|
340 | kauppaoliot.Add(kauppalaatikko); |
---|
341 | Add(kauppalaatikko, 2); |
---|
342 | } |
---|
343 | |
---|
344 | GameObject LuoMiekka(double x, double y) |
---|
345 | { |
---|
346 | GameObject miekka = new GameObject(80.0, 80.0); |
---|
347 | miekka.Image = miekkakauppa; |
---|
348 | int hinta = 100; |
---|
349 | miekka.X = x; |
---|
350 | miekka.Y = y; |
---|
351 | Add(miekka, 3); |
---|
352 | return miekka; |
---|
353 | } |
---|
354 | |
---|
355 | void MiekkaTeksti(int hinta) |
---|
356 | { |
---|
357 | Label miekkaTeksti = new Label("Sword"); |
---|
358 | miekkaTeksti.X = -110; |
---|
359 | miekkaTeksti.Y = 45; |
---|
360 | miekkaTeksti.Tag = "kauppateksti"; |
---|
361 | kauppatekstit.Add(miekkaTeksti); |
---|
362 | Add(miekkaTeksti); |
---|
363 | |
---|
364 | Label miekkaTekstiHinta = new Label("Costs: " + hinta); |
---|
365 | miekkaTekstiHinta.X = -110; |
---|
366 | miekkaTekstiHinta.Y = 25; |
---|
367 | kauppatekstit.Add(miekkaTekstiHinta); |
---|
368 | Add(miekkaTekstiHinta); |
---|
369 | |
---|
370 | Label kysymisTeksti = new Label("Welcome to our shop! What would you like to buy?"); |
---|
371 | kysymisTeksti.X = 0; |
---|
372 | kysymisTeksti.Y = 0; |
---|
373 | kauppatekstit.Add(kysymisTeksti); |
---|
374 | Add(kysymisTeksti); |
---|
375 | } |
---|
376 | |
---|
377 | void OstaMiekka() |
---|
378 | { |
---|
379 | if (rahaLaskuri.Value >= 100) |
---|
380 | { |
---|
381 | rahaLaskuri.Value -= 100; |
---|
382 | MessageDisplay.Add("You bought a sword"); |
---|
383 | MessageDisplay.TextColor = Color.LimeGreen; |
---|
384 | MessageDisplay.MessageTime = new TimeSpan(0, 0, 1); |
---|
385 | |
---|
386 | GameObject miekka = LuoMiekka(HUDI.Right - 600 + inventory.Count * 100, HUDI.Bottom + 65); |
---|
387 | inventory.Add(miekka); |
---|
388 | } |
---|
389 | |
---|
390 | else |
---|
391 | { |
---|
392 | MessageDisplay.Add("You don't have enough coins"); |
---|
393 | MessageDisplay.TextColor = Color.Red; |
---|
394 | MessageDisplay.MessageTime = new TimeSpan(0, 0, 1); |
---|
395 | } |
---|
396 | } |
---|
397 | |
---|
398 | void LuoInventory(double x, double y) |
---|
399 | { |
---|
400 | GameObject inventorylootat = new GameObject(80.0, 80.0); |
---|
401 | inventorylootat.Color = Color.DarkGray; |
---|
402 | inventorylootat.X = x; |
---|
403 | inventorylootat.Tag = null; |
---|
404 | inventorylootat.Y = y; |
---|
405 | Add(inventorylootat, 1); |
---|
406 | } |
---|
407 | |
---|
408 | void PoistuKaupasta() |
---|
409 | { |
---|
410 | foreach (Label olio in kauppatekstit) |
---|
411 | { |
---|
412 | olio.Destroy(); |
---|
413 | } |
---|
414 | LuoHuone1(); |
---|
415 | poistumisnappi.Destroy(); |
---|
416 | |
---|
417 | foreach (GameObject olio in kauppaoliot) |
---|
418 | { |
---|
419 | olio.Destroy(); |
---|
420 | } |
---|
421 | } |
---|
422 | } |
---|
423 | |
---|