source: 2011/23/hejumunt/RunRunRun/RunRunRun/RunRunRun/Peli.cs @ 1742

Revision 1742, 2.6 KB checked in by hejumunt, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    Image hahmonKuva = LoadImage("hahmo");
12    Shape hahmonMuoto;
13
14    PlatformCharacter hahmo;
15   
16    public override void Begin()
17    {
18        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
19        hahmonMuoto = Shape.FromImage(hahmonKuva);
20        LuoKenttä();
21        AloitaPeli();
22        AsetaOhjaimet();
23
24       
25    }
26    void LuoAloitusruutu()
27    {
28    }
29    void LuoKenttä()
30    {
31        TileMap kentta = TileMap.FromFile("kentta.txt");
32        kentta['%'] = lisaaTaso;
33        kentta['#'] = lisaaTaso;
34        kentta['/'] = lisaaTaso;
35        kentta['='] = lisaaTaso;
36        kentta['+'] = lisaaTaso;
37        kentta.Insert(40.0, 40.0);
38
39        hahmo = new PlatformCharacter(50, 50, hahmonMuoto);
40        hahmo.Image = hahmonKuva;
41        hahmo.X = -2300.0;
42        hahmo.Y = -225.0;
43
44        Add(hahmo);
45
46        //PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(1.0, true);
47        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);
48        //Level.CreateBorders();
49        Camera.Follow(hahmo);
50        Camera.StayInLevel = true;
51        //Timer ajastin = new Timer();
52        //ajastin.Interval = 0.01;
53        //ajastin.Trigger += liikutaHahmoa;
54        //ajastin.Start();
55    }
56    PhysicsObject lisaaTaso()
57    {
58        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(40.0, 40.0);
59        taso.Color = Color.Green;
60        return taso;
61    }
62    void AloitaPeli()
63    {
64        Vector impulssi = new Vector(300.0, 0.0);
65        hahmo.Hit(impulssi);
66    }
67    void AsetaOhjaimet()
68    {
69        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Paina oikealle nuolta niin hahmo liikkuu oikealle", new Vector(10000.0, 0.0));
70        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Paina nuolta oikealle niin hahmo liikkuu oikealle", new Vector(-10000.0, 0.0));
71        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, LiikutaPelaajaa, "Paina SPACE niin hahmo hyppää");
72        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
73        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
74
75    }
76    void AsetaNopeus(Vector vektori)
77    {
78        hahmo.Push(vektori);
79    }
80
81    void LiikutaPelaajaa()
82    {
83        hahmo.Jump(1000.0);
84    }
85    //void liikutaHahmoa(Timer Sender)
86    //{
87        //hahmo.Velocity = new Vector(100.0, hahmo.Velocity.Y);
88    //}
89
90}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.