source: 2010/31/zhipeng/tapellu/Peli.cs @ 1639

Revision 1639, 5.5 KB checked in by anlakane, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 750;
11
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13    PlatformCharacter pelaaja2;
14
15    Image taustaKuva = LoadImage("taustakuva");
16    Image ihminenKuva = LoadImage("ihminen");
17    Image ihminen1Kuva = LoadImage("ihminen1");
18    Image ihminen2Kuva = LoadImage("ihminen2");
19    Image ihminen3Kuva = LoadImage("ihminen3");
20    Image ihminen4Kuva = LoadImage("ihminen4");
21    Image ihminen5Kuva = LoadImage("ihminen5");
22    Image ihminen6Kuva = LoadImage("ihminen6");
23    Image ihminen7Kuva = LoadImage("ihminen7");
24    Image ihminen8Kuva = LoadImage("ihminen8");
25    Image ihminen9Kuva = LoadImage("ihminen9");
26    Image ihminen10Kuva = LoadImage("ihminen10");
27    Image ihminenjKuva = LoadImage("ihminenj");
28    Image ihminenbKuva = LoadImage("ihminenb");
29
30   
31
32    protected override void Begin()
33    {
34        Gravity = new Vector(0, -1000);
35
36        luoKentta();
37        lisaaNappaimet();
38
39        Camera.Follow(pelaaja1);
40        Camera.ZoomFactor = 2.0;
41        Camera.StayInLevel = true;
42    }
43
44    void luoKentta()
45    {
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.Image = taustaKuva;
48
49        lisaaTaso(-200, -350);
50        lisaaTaso(0, -200);
51        lisaaTaso(100, 50);
52        lisaaTaso(-100, 40);
53        lisaaTaso(400, 30);
54        lisaaTaso(-100, 40);
55        lisaaTaso(-300, 70);
56        lisaaTaso(700, -60);
57        lisaaTaso(500, -190);
58        lisaaTaso(300, -190);
59        lisaaTaso(-300, -190);
60
61
62
63        lisaaPelaajat();
64    }
65
66    void lisaaTaso(double x, double y)
67    {
68        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
69        taso.Color = Color.Green;
70        taso.X = x;
71        taso.Y = y;
72        Add(taso);
73    }
74
75    void lisaaPelaajat()
76    {
77        pelaaja1 = new PlatformCharacter(50, 50);
78        pelaaja1.Mass = 0.4;
79        pelaaja1.Image = ihminenjKuva;
80        pelaaja1.X = 0;
81        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
82        pelaaja2 = new PlatformCharacter(20, 50);
83        pelaaja2.Image = ihminenbKuva;
84        pelaaja2.X = 100;
85        pelaaja2.Mass = 0.4;
86
87           
88        Add(pelaaja2);
89        Add(pelaaja1);
90    }
91   
92
93    void lisaaNappaimet()
94    {
95        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
96        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
97
98        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
99        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
100        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
101
102        Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, Käsitapele, null, pelaaja1);
103        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, Jalkatapele, null, pelaaja1);
104        Keyboard.Listen(Key .L, ButtonState .Down ,Supertapele,null ,pelaaja1 );
105        Keyboard.Listen(Key.U, ButtonState.Down, Kaukanatapele, null, pelaaja1); 
106       
107
108        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Mennematalaksi,null,pelaaja1  );
109
110        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, nouse, null, pelaaja1);
111
112        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
113        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
114        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima);
115
116        Keyboard.Listen(Key.End, ButtonState.Down, Käsitapele, null, pelaaja2);
117        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Jlkatapele, null, pelaaja2);
118        Keyboard.Listen(Key.PgDn, ButtonState.Down, Supertapele, null, pelaaja2);
119        Keyboard.Listen(Key.Ins, ButtonState.Down, Kukanatapele, null, pelaaja2); 
120
121        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Mennematalaksi, null, pelaaja2);
122        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, nouse, null, pelaaja2);
123
124        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
125        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
126        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
127        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
128    }
129    void Mennematalaksi(PlatformCharacter hahmo)
130    {
131        hahmo.Height = 10;
132    }
133    void nouse(PlatformCharacter hahmo)
134    {
135        hahmo.Height = 50;
136    }
137    void Käsitapele(PlatformCharacter hahmo)
138    {
139        hahmo.Image = ihminen4Kuva;
140        Timer.SingleShot(0.4, ajastinLaukesi);
141    }
142    void ajastinLaukesi()
143    {
144        pelaaja1.Image = ihminenjKuva;
145    }
146
147    void Jalkatapele(PlatformCharacter hahmo)
148    {
149        hahmo.Image = ihminen2Kuva;
150    }
151    void Supertapele(PlatformCharacter hahmo)
152    {
153        hahmo.Image = ihminen3Kuva;
154    }
155    void Kaukanatapele(PlatformCharacter hahmo)
156    {
157        hahmo.Image = ihminen7Kuva;
158    }
159
160    void Jlkätapele(PlatformCharacter hahmo)
161    {
162        hahmo .Image =ihminen5Kuva;
163    }
164
165        void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
166    {
167        hahmo.Walk(nopeus);
168    }
169
170    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
171    {
172        hahmo.Jump(voima);
173    }
174}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.