1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | public class Tankkipeli : PhysicsGame |
---|
7 | { |
---|
8 | Tank tankki; |
---|
9 | |
---|
10 | protected override void Begin() |
---|
11 | { |
---|
12 | LuoKentta(); |
---|
13 | AsetaOhjaimet(); |
---|
14 | |
---|
15 | } |
---|
16 | |
---|
17 | void LuoKentta() |
---|
18 | { |
---|
19 | Gravity = new Vector(0, -400); |
---|
20 | Level.CreateBorders(); |
---|
21 | LuoTankki(); |
---|
22 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
23 | } |
---|
24 | |
---|
25 | void LuoTankki() |
---|
26 | { |
---|
27 | tankki = new Tank(100, 40); |
---|
28 | tankki.Y = Level.Bottom + 40; |
---|
29 | Add(tankki); |
---|
30 | } |
---|
31 | |
---|
32 | void AsetaOhjaimet() |
---|
33 | { |
---|
34 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); |
---|
35 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
36 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Aja, "Liiku vasemmalle", tankki, 1.0); |
---|
37 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Aja, "Liiku oikealle", tankki, -1.0); |
---|
38 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, KaannaPutkea, "Käännä putkea vastapäivään", tankki, Angle.Degrees(1)); |
---|
39 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, KaannaPutkea, "Käännä putkea myötäpäivään", tankki, Angle.Degrees(-1)); |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | void Aja(Tank t, double vaanto) |
---|
46 | { |
---|
47 | t.Accelerate(vaanto); |
---|
48 | } |
---|
49 | void KaannaPutkea(Tank t, Angle kaanto) |
---|
50 | { |
---|
51 | t.Cannon.Angle += kaanto; |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | void KuulaOsuu(PhysicsObject kuula, PhysicsObject toinen) |
---|
55 | { |
---|
56 | kuula.Destroy(); |
---|
57 | Explosion rajahdys = new Explosion(40); |
---|
58 | rajahdys.Position = kuula.Position; |
---|
59 | Add(rajahdys); |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | } |
---|