source: 2010/31/ossakama/pong/Peli.cs @ 1575

Revision 1575, 4.2 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)

Pong valmis, Erkii tehty

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 2000);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -2000);
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    PhysicsObject vasenReuna;
16    PhysicsObject oikeaReuna;
17
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21    protected override void Begin()
22    {
23
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27        AloitaPeli();
28       
29    }
30    void LuoKentta()
31    {
32        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
33        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
34
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        pallo.Shape = Shapes.Circle;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Add(pallo);
41        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
42        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
43        vasenReuna.Restitution = 1.0;
44        vasenReuna.IsVisible = false;
45        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
46        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
47        oikeaReuna.IsVisible = false;
48        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
49        alaReuna.Restitution = 1.0;
50        alaReuna.IsVisible = false;
51        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
52        ylaReuna.Restitution = 1.0;
53        ylaReuna.IsVisible = false;
54
55        Level.BackgroundColor = Color.Black;
56        Camera.ZoomToLevel();
57    }
58
59    void AloitaPeli()
60    {
61        Vector impulssi = new Vector(1000.0, 0.0);
62        pallo.Hit(impulssi);
63    }
64    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
65    {
66        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
67        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
68        maila.X = x;
69        maila.Y = y;
70        maila.Restitution = 1.0;
71        Add(maila);
72
73        return maila;
74    }
75    void AsetaOhjaimet()
76    {
77        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
78        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
79        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
80        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
81
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
85        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
86
87        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
88        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
89    }
90    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
91    {
92        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
93        {
94            maila.Velocity = Vector.Zero;
95            return;
96        }
97        if ( (nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top) )
98        {
99            maila.Velocity = Vector.Zero;
100            return;
101        }
102
103        maila.Velocity = nopeus;
104    }
105    void LisaaLaskurit()
106    {
107        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
108        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
109    }
110    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
111    {
112        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
113        laskuri.MaxValue = 100;
114        Label naytto = new Label();
115        naytto.BindTo(laskuri);
116        naytto.X = x;
117        naytto.Y = y;
118        naytto.TextColor = Color.White;
119        Add(naytto);
120        return laskuri;
121    }
122    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
123    {
124        if (kohde == oikeaReuna)
125        {
126            pelaajan1Pisteet.Value += 10;
127        }
128        else if (kohde == vasenReuna)
129        {
130            pelaajan2Pisteet.Value += -10;
131        }
132    }
133
134}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.