source: 2010/31/niostuom/Pong/Peli.cs @ 1670

Revision 1670, 4.3 KB checked in by niostuom, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 700);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -700);
10
11    PhysicsObject pallo;
12
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22
23    protected override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        AloitaPeli();
28        LisaaLaskurit();
29    }
30
31    void LuoKentta()
32    {
33        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
34        Add(pallo);
35        pallo.Shape = Shapes.Circle;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.StaticFriction = 100;
39
40        maila1 = LuoMaila (Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2 = LuoMaila (Level.Right - 20.0, 0.0);
42
43
44        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
45        vasenReuna.Restitution = 1.0;
46        vasenReuna.IsVisible = false;
47
48        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
49        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
50        oikeaReuna.IsVisible = false;
51
52        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
53        alaReuna.Restitution = 1.0;
54        alaReuna.IsVisible = false;
55
56        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
57        yläReuna.Restitution = 1.0;
58        yläReuna.IsVisible = false;
59
60
61        pallo.Restitution = 1.10;
62        Level.BackgroundColor = Color.Black;
63        Camera.ZoomToLevel();
64
65        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
66
67    }
68    void AloitaPeli()
69    {
70        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
71        pallo.Hit(impulssi);
72    }
73
74    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
75    {
76        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
77        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
78        maila.X = x;
79        maila.Y = y;
80        maila.Restitution = 1.0;
81        Add(maila);
82        return maila;
83    }
84
85    void AsetaOhjaimet()
86    {
87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1,nopeusYlos);
88        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
89        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
92        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
94        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95
96        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
97
98        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
99        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
100    }
101
102    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
103    {
104        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
105        {
106            maila.Velocity = Vector.Zero;
107            return;
108        }
109
110        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
111   
112        {
113            maila.Velocity = Vector.Zero;
114            return;
115        }
116
117        maila.Velocity = nopeus;
118    }
119
120    void LisaaLaskurit()
121    {
122        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
123        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
124
125    }
126
127    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y)
128    {
129        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
130        laskuri.MaxValue = 10;
131        Label naytto = new Label();
132        naytto.BindTo(laskuri);
133        naytto.X = x;
134        naytto.Y = y;
135        naytto.TextColor = Color.White;
136        Add(naytto);
137
138        return laskuri;
139    }
140
141    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
142    {
143        if (kohde == oikeaReuna)
144        {
145            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
146        }
147        else if (kohde == vasenReuna)
148        {
149            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
150        }
151    }
152
153}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.