source: 2010/31/niostuom/Pong/Peli.cs @ 1517

Revision 1517, 2.5 KB checked in by paaaanro, 11 years ago (diff)

2.8.2010 14:47

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16    protected override void Begin()
17    {
18        LuoKentta();
19        AsetaOhjaimet();
20        AloitaPeli();
21
22    }
23
24    void LuoKentta()
25    {
26        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
27        Add(pallo);
28        pallo.Shape = Shapes.Circle;
29        pallo.X = -200.0;
30        pallo.Y = 0.0;
31
32        maila1 = LuoMaila (Level.Left + 20.0, 0.0);
33        maila2 = LuoMaila (Level.Right - 20.0, 0.0);
34
35       
36        Level.CreateBorders(1.0, false);
37        pallo.Restitution = 1.01;
38        Level.BackgroundColor = Color.Black;
39        Camera.ZoomToLevel();
40
41       
42    }
43    void AloitaPeli()
44    {
45        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
46        pallo.Hit(impulssi);
47    }
48
49    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
50    {
51        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
52        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
53        maila.X = x;
54        maila.Y = y;
55        maila.Restitution = 1.0;
56        Add(maila);
57        return maila;
58    }
59
60    void AsetaOhjaimet()
61    {
62        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1,nopeusYlos);
63        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
64        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
65
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
70
71        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
72
73        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
74        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
75    }
76
77    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
78    {
79        maila.Velocity = nopeus;
80    }
81
82}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.