source: 2010/31/nico@ala-konni.fi/Tasohyppely/Peli.cs @ 1678

Revision 1678, 4.6 KB checked in by paaaanro, 11 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const int ruudunLeveys = 50;
10    const int ruudunKorkeus = 50;
11
12    const double nopeus = 250;
13    const double hyppyVoima = 4000;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17
18    Image levynKuva = LoadImage("levy");
19    Image pelaaja1kuva = LoadImage("matti");
20    Image pelaaja2kuva = LoadImage("tyyppi2");
21    Image laatikonkuva = LoadImage("laatikko");
22
23    protected override void Begin()
24    {
25        ClearAll();
26        MediaPlayer.Play("musaa");
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        luoKentta();
30        lisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        //Camera.ZoomFactor = 2.0;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37    void luoKentta()
38    {
39        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt");
40        ruudut['='] = lisaaTaso;
41        ruudut['*'] = Luolevy;
42        ruudut['1'] = lisaaPelaajat;
43        ruudut['2'] = lisaaPelaaja2;
44        ruudut['+'] = lisaalaatikko;
45        ruudut['M'] = lisaaMaali;
46        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
47
48
49        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
50
51    }
52
53    PhysicsObject lisaaMaali()
54    {
55        PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
56        maali.Color = Color.Red;
57        maali.Tag = "maali";
58        return maali;
59    }
60
61    PhysicsObject lisaaTaso()
62    {
63        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
64        taso.Color = Color.Green;
65        return taso;
66    }
67    PhysicsObject Luolevy()
68    {
69        PhysicsObject levy = PhysicsObject.CreateStaticObject(25.0, 25.0);
70
71        levy.Image = levynKuva;
72        levy.Tag = "levy";
73        return levy;
74    }
75
76    PlatformCharacter lisaaPelaajat()
77    {
78        pelaaja1 = new PlatformCharacter(85, 55);
79        pelaaja1.Mass = 4.0;
80        pelaaja1.Image = pelaaja1kuva;
81        AddCollisionHandler(pelaaja1, pisteidenotto);
82        return pelaaja1;
83    }
84
85   
86    void lisaaNappaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
90
91        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
92        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
94
95        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
96
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
99        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
100
101        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima);
104
105        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
106        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
107        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyVoima);
108
109
110    }
111
112    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
113    {
114        hahmo.Walk(nopeus);
115    }
116
117    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
118    {
119        hahmo.Jump(voima);
120    }
121    PlatformCharacter lisaaPelaaja2()
122    {
123        pelaaja2 = new PlatformCharacter(55, 50);
124        pelaaja2.Mass = 4.0;
125        pelaaja2.Image = pelaaja2kuva;
126        AddCollisionHandler(pelaaja2, pisteidenotto);
127        return pelaaja2;
128    }
129
130    void pisteidenotto(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde)
131    {
132        if (kohde.Tag.ToString() == "levy")
133        {
134            kohde.Destroy();
135        }
136        if (kohde.Tag.ToString() == "maali")
137        {
138            Begin();
139        }
140    }
141
142
143    PlatformCharacter lisaalaatikko()
144
145    {
146        PlatformCharacter laatikko = new PlatformCharacter(50, 50);
147        laatikko.Image = laatikonkuva;
148        return laatikko;
149    }
150
151}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.