source: 2010/31/nico@ala-konni.fi/Tasohyppely/Peli.cs @ 1637

Revision 1637, 3.4 KB checked in by juiitamm, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const int ruudunLeveys = 50;
10    const int ruudunKorkeus = 50;
11
12    const double nopeus = 250;
13    const double hyppyVoima = 4000;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    protected override void Begin()
18    {
19        Gravity = new Vector(0, -1000);
20
21        luoKentta();
22        lisaaNappaimet();
23
24        Camera.Follow(pelaaja1);
25        //Camera.ZoomFactor = 2.0;
26        Camera.StayInLevel = true;
27    }
28
29    void luoKentta()
30    {
31        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt");
32        ruudut['='] = lisaaTaso;
33        ruudut['*'] = Luolevy;
34        ruudut['1'] = lisaaPelaajat;
35        ruudut['2'] = lisaaPelaaja2;
36        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
37
38
39        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
40
41    }
42
43    PhysicsObject lisaaTaso()
44    {
45        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
46        taso.Color = Color.Green;
47        return taso;
48    }
49    PhysicsObject Luolevy()
50    {
51        PhysicsObject levy = PhysicsObject.CreateStaticObject(25.0, 25.0);
52        return levy;
53    }
54
55    PlatformCharacter lisaaPelaajat()
56    {
57        pelaaja1 = new PlatformCharacter(85, 55);
58        pelaaja1.Mass = 4.0;
59        pelaaja1.Image = LoadImage("matti");
60
61        return pelaaja1;
62    }
63
64    void lisaaNappaimet()
65    {
66        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
67        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
68
69        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
70        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
71        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
72
73        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
74
75        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
76        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
77        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
78
79        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
80        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
81        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima);
82
83        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
84        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
85        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyVoima);
86
87
88    }
89
90    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
91    {
92        hahmo.Walk(nopeus);
93    }
94
95    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
96    {
97        hahmo.Jump(voima);
98    }
99    PlatformCharacter lisaaPelaaja2()
100    {
101        pelaaja2 = new PlatformCharacter(50, 55);
102        pelaaja2.Mass = 4.0;
103        pelaaja2.Image = LoadImage("tyyppi");
104        return pelaaja2;
105    }
106
107}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.