source: 2010/31/mimakrja/pong/Peli.cs @ 1552

Revision 1552, 4.6 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector( 0, 200 );
9    Vector nopeusAlas = new Vector( 0, -200 );
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    IntMeter pelaajan1Pisteet;
16    IntMeter pelaajan2Pisteet;
17
18    protected override void Begin()
19    {
20        LuoKentta();
21        AsetaOhjaimet();
22        LisaaLaskurit();
23        AloitaPeli();       
24    }
25
26    void LuoKentta()
27    {       
28        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
29        pallo.Shape = Shapes.Circle;
30        Add(pallo);
31        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
32        vasenReuna.Restitution = 1.0;
33        vasenReuna.IsVisible = false;
34
35        pallo.Restitution = 1.0;
36        Level.BackgroundColor = Color.Black;
37        Camera.ZoomToLevel();
38
39        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0 );
40        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
41
42        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
43    }
44
45    void AloitaPeli()
46    {
47        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
48        pallo.Hit(impulssi);
49    }
50
51    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
52    {
53        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
54        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
55        maila.X = x;
56        maila.Y = y;
57        maila.Restitution = 1.0;
58        Add(maila);
59
60        return maila;
61    }
62
63    void AsetaOhjaimet()
64    {
65        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
66        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
67        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
68        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
69
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
71        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
73        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
74
75        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
76        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
77
78        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
79        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
80        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
81        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
82
83        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
84        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
85        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
86        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
87
88        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
89        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
90    }
91
92    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
93    {
94        if ( (nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom) )
95        {
96            maila.Velocity = Vector.Zero;
97            return;
98        }
99        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
100        {
101            maila.Velocity = Vector.Zero;
102            return;
103        }
104
105        maila.Velocity = nopeus;
106    }
107    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
108    {
109        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
110        laskuri.MaxValue = 10;
111        Label naytto = new Label();
112        naytto.BindTo(laskuri);
113        naytto.X = x;
114        naytto.Y = y;
115        naytto.TextColor = Color.White;
116        Add(naytto);
117        return laskuri;
118    }
119
120    void LisaaLaskurit()
121    {
122        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
123        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
124
125    }
126
127    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
128    {
129
130    }
131}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.