source: 2010/31/mimakrja/pong/Peli.cs @ 1646

Revision 1597, 5.5 KB checked in by mimakrja, 10 years ago (diff)
RevLine 
[1520]1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
[1552]8    Vector nopeusYlos = new Vector( 0, 200 );
9    Vector nopeusAlas = new Vector( 0, -200 );
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
[1569]15    PhysicsObject vasenReuna;
16    PhysicsObject oikeaReuna;
17
[1552]18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
[1520]21    protected override void Begin()
22    {
23        LuoKentta();
[1552]24        AsetaOhjaimet();
25        LisaaLaskurit();
26        AloitaPeli();       
[1520]27    }
28
29    void LuoKentta()
[1552]30    {       
[1597]31        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
[1520]32        pallo.Shape = Shapes.Circle;
[1569]33        Add(pallo);       
[1597]34        pallo.Restitution = 5.0;
[1520]35        Level.BackgroundColor = Color.Black;
36        Camera.ZoomToLevel();
[1552]37
38        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0 );
39        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
40
[1569]41        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
42        oikeaReuna.IsVisible = false;
43        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
44        vasenReuna.Restitution = 1.0;
45        vasenReuna.IsVisible = false;       
46        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
47        oikeaReuna.IsVisible = false;
48        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
49        ylaReuna.Restitution = 1.0;
50        ylaReuna.IsVisible = false;
51        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
52        alaReuna.Restitution = 1.0;
53        alaReuna.IsVisible = false;
54
55       
56        vasenReuna.IsVisible = false;
[1552]57        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
[1569]58        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
59        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
[1520]60    }
[1552]61
62    void AloitaPeli()
63    {
[1597]64        Vector impulssi = new Vector(800.0, 300.0);
[1552]65        pallo.Hit(impulssi);
66    }
67
68    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
69    {
70        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
71        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
72        maila.X = x;
73        maila.Y = y;
74        maila.Restitution = 1.0;
75        Add(maila);
76
77        return maila;
78    }
79
80    void AsetaOhjaimet()
81    {
82        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
84        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
85        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
86
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
90        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
91
92        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
93        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
94
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
99
100        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
101        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
102        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
103        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104
105        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
106        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
107    }
108
109    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
110    {
111        if ( (nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom) )
112        {
113            maila.Velocity = Vector.Zero;
114            return;
115        }
116        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
117        {
118            maila.Velocity = Vector.Zero;
119            return;
120        }
121
122        maila.Velocity = nopeus;
123    }
124    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
125    {
126        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
127        laskuri.MaxValue = 10;
128        Label naytto = new Label();
129        naytto.BindTo(laskuri);
130        naytto.X = x;
131        naytto.Y = y;
132        naytto.TextColor = Color.White;
133        Add(naytto);
134        return laskuri;
135    }
136
137    void LisaaLaskurit()
138    {
139        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
140        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
141
142    }
143
144    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
145    {
[1569]146        if (kohde == oikeaReuna)
147        {
148            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
149        }
150        else if (kohde == vasenReuna)
151        {
152            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
153        }
[1552]154
155    }
[1520]156}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.