source: 2010/31/kirsipienmaki@gmail.com/Pong/Peli.cs @ 1554

Revision 1554, 2.4 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)

Pääsin vaihe kuutoseen.

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16    protected override void Begin()
17    {
18        LuoKentta();
19        AsetaOhjaimet();
20        AloitaPeli();
21    }
22
23    void LuoKentta()
24    {
25        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
26        pallo.Shape = Shapes.Circle;
27        pallo.Restitution = 1.0;
28        pallo.X = -200.0;
29        pallo.Y = 00.0;
30        Add(pallo);
31
32        maila1 = LuoMaila (Level.Left + 20.0, 0.0);
33        maila2 = LuoMaila (Level.Right - 20.0, 0.0);
34
35        Level.CreateBorders(1.0, false);
36        Level.BackgroundColor = Color.Black;
37
38        Camera.ZoomToLevel();
39    }
40    void AloitaPeli()
41    {
42        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
43        pallo.Hit(impulssi);
44    }
45
46    PhysicsObject LuoMaila( double x,double y )
47    {
48        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
49        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
50        maila.X = x;
51        maila.Y = y;
52        maila.Restitution = 1.0;
53        Add(maila);
54
55        return maila;
56    }
57    void AsetaOhjaimet()
58    {
59        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
60        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
61        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
62        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
63
64        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
65        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
66        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
67        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68
69        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
70        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
71    }
72    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
73    {
74        maila.Velocity = nopeus;
75    }
76
77}
78
79
80
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.