1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const double nopeus = 200; |
---|
10 | const double hyppyVoima = 1500; |
---|
11 | |
---|
12 | const int ruudunLeveys = 50; |
---|
13 | const int ruudunKorkeus = 50; |
---|
14 | |
---|
15 | |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
19 | |
---|
20 | protected override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
23 | LuoPallo(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top), RandomGen.NextColor()); |
---|
24 | LuoKentta(); |
---|
25 | lisaaNappaimet(); |
---|
26 | //lisaaPelaajat(); |
---|
27 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
28 | Camera.ZoomFactor = -500; |
---|
29 | |
---|
30 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
31 | |
---|
32 | for (int laskuri = 0; laskuri < 40; laskuri++) |
---|
33 | { |
---|
34 | LuoPallo(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top), RandomGen.NextColor()); |
---|
35 | |
---|
36 | } |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | void LuoKentta() |
---|
43 | { |
---|
44 | TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); |
---|
45 | ruudut['='] = LuoPalikka; |
---|
46 | ruudut['1'] = LuoPelaaja1; |
---|
47 | ruudut['!'] = LuoTahti; |
---|
48 | |
---|
49 | |
---|
50 | ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
51 | } |
---|
52 | |
---|
53 | PhysicsObject LuoPalikka() |
---|
54 | { |
---|
55 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); |
---|
56 | return palikka; |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | PhysicsObject LuoPelaaja1() |
---|
60 | { |
---|
61 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(40.0, 50.0); |
---|
62 | |
---|
63 | pelaaja1.Image = LoadImage("Ukko Oikea"); |
---|
64 | return pelaaja1; |
---|
65 | |
---|
66 | } |
---|
67 | PhysicsObject LuoTahti() |
---|
68 | { |
---|
69 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); |
---|
70 | tahti.Image = LoadImage("tahti"); |
---|
71 | return tahti; |
---|
72 | } |
---|
73 | void KasittelePallonTormays(PhysicsObject tahti, PhysicsObject kohde) |
---|
74 | { |
---|
75 | AddCollisionHandler(tahti, KasittelePallonTormays); |
---|
76 | |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | |
---|
85 | |
---|
86 | |
---|
87 | |
---|
88 | |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | |
---|
93 | |
---|
94 | |
---|
95 | |
---|
96 | |
---|
97 | |
---|
98 | |
---|
99 | |
---|
100 | void lisaaPelaajat() |
---|
101 | { |
---|
102 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(25, 50); |
---|
103 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
104 | pelaaja1.Image = LoadImage("Ukko Vasen"); |
---|
105 | pelaaja1.X = 0; |
---|
106 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
107 | |
---|
108 | Add(pelaaja1); |
---|
109 | |
---|
110 | |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | void lisaaNappaimet() |
---|
114 | { |
---|
115 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
117 | |
---|
118 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
119 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
120 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
121 | |
---|
122 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
123 | |
---|
124 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
125 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
126 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | void liikuta(PlatformCharacter pelaaja1 , double nopeus) |
---|
130 | { |
---|
131 | pelaaja1.Walk(nopeus); |
---|
132 | } |
---|
133 | |
---|
134 | void hyppaa(PlatformCharacter pelaaja1, double voima) |
---|
135 | { |
---|
136 | pelaaja1.Jump(voima); |
---|
137 | } |
---|
138 | |
---|
139 | |
---|
140 | void LuoPallo(double x, double y, Color väri) |
---|
141 | { |
---|
142 | PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0); |
---|
143 | pallo.Shape = Shapes.Circle; |
---|
144 | pallo.Position = new Vector(x, y); |
---|
145 | pallo.Color = väri; |
---|
146 | Add(pallo); |
---|
147 | pallo.Restitution = 1.01; |
---|
148 | |
---|
149 | |
---|
150 | } |
---|
151 | |
---|
152 | } |
---|