source: 2010/31/jumijoky/Peli.cs @ 1626

Revision 1568, 2.6 KB checked in by paaaanro, 11 years ago (diff)

PELIT

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13
14    protected override void Begin()
15    {
16        Gravity = new Vector(0, -1000);
17
18        luoKentta();
19        lisaaNappaimet();
20       
21
22        Camera.Follow(pelaaja1);
23        Camera.ZoomFactor = 2.0;
24        Camera.StayInLevel = true;
25    }
26
27    void luoKentta()
28    {
29        Level.CreateBorders();
30        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
31
32        lisaaTaso(-200, -350);
33        lisaaTaso(0, -200);
34
35        lisaaPelaajat();
36    }
37
38    void lisaaTaso(double x, double y)
39    {
40        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
41        taso.Color = Color.Green;
42        taso.X = x;
43        taso.Y = y;
44        Add(taso);
45    }
46
47    void lisaaPelaajat()
48    {
49        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
50        pelaaja1.Mass = 4.0;
51        pelaaja1.Image = LoadImage("norsu");
52        pelaaja1.X = 0;
53        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
54
55        Add(pelaaja1);
56        pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(20, 5); 
57        pelaaja1.Angle += Angle.Degrees(0);
58       
59       
60
61
62
63    }
64
65    void lisaaNappaimet()
66    {
67        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
68        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
69
70        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, pelaaja1.Weapon.Use, "Ammu");
71
72        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
73        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
74        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
75
76        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
77
78        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
79        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
80        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
81    }
82
83    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
84    {
85        hahmo.Walk(nopeus);
86    }
87
88    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
89    {
90        hahmo.Jump(voima);
91    }
92
93   
94       
95   
96
97}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.