source: 2010/31/hesasnel/Teron seikkailu/Peli.cs @ 1605

Revision 1605, 3.0 KB checked in by hesasnel, 9 years ago (diff)

Olen tehnyt hieman animaatiota Terolle.

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 400;
10    const double hyppyVoima = 3500;
11
12    Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("Tero vasen");
13    Image paikallaanOikealle = LoadImage("Tero");
14    Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("Tero vasen", "Tero 2 vasen");
15    Image[] kavelyOikealle = LoadImages("Tero", "Tero 2");
16    Image[] hyppy = LoadImages("Tero hyppää");
17    PlatformCharacter pelaaja1;
18
19    protected override void Begin()
20    {
21        Gravity = new Vector(00000, -1000);
22
23        luoKentta();
24        lisaaNappaimet();
25
26        Camera.Follow(pelaaja1);
27        Camera.ZoomFactor = 2.0;
28        Camera.StayInLevel = true;
29    }
30
31    void luoKentta()
32    {
33        Level.CreateBorders();
34        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
35
36        lisaaTaso(-200, -350);
37        lisaaTaso(0, -200);
38
39        lisaaPelaajat();
40    }
41
42    void lisaaTaso(double x, double y)
43    {
44        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
45        taso.Color = Color.Green;
46        taso.X = x;
47        taso.Y = y;
48        Add(taso);
49    }
50
51    void lisaaPelaajat()
52    {
53        pelaaja1 = new PlatformCharacter(70, 100);
54        pelaaja1.Mass = 4.0;
55        pelaaja1.KineticFriction = 2.0;       
56        pelaaja1.Image = LoadImage("Tero");
57        pelaaja1.X = 0;
58        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
59        pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle);
60        pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle);
61
62        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle);
63        pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle);
64        pelaaja1.MidAirAnimation = new Animation(hyppy);
65
66        Add(pelaaja1);
67    }
68
69    void lisaaNappaimet()
70    {
71        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
72        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
73
74        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
75        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
76        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
77
78        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
79
80        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
81        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
82        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
83    }
84
85    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
86    {
87        hahmo.Walk(nopeus);
88    }
89
90    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
91    {
92        hahmo.Jump(voima);
93    }
94}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.