1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const double nopeus = 400; |
---|
10 | const double hyppyVoima = 3500; |
---|
11 | |
---|
12 | Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("Tero vasen"); |
---|
13 | Image paikallaanOikealle = LoadImage("Tero"); |
---|
14 | Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("Tero vasen", "Tero 2 vasen"); |
---|
15 | Image[] kavelyOikealle = LoadImages("Tero", "Tero 2"); |
---|
16 | Image[] hyppy = LoadImages("Tero hyppää"); |
---|
17 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
18 | |
---|
19 | protected override void Begin() |
---|
20 | { |
---|
21 | Gravity = new Vector(00000, -1000); |
---|
22 | |
---|
23 | luoKentta(); |
---|
24 | lisaaNappaimet(); |
---|
25 | |
---|
26 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
27 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
28 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
29 | } |
---|
30 | |
---|
31 | void luoKentta() |
---|
32 | { |
---|
33 | Level.CreateBorders(); |
---|
34 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
35 | |
---|
36 | lisaaTaso(-200, -350); |
---|
37 | lisaaTaso(0, -200); |
---|
38 | |
---|
39 | lisaaPelaajat(); |
---|
40 | } |
---|
41 | |
---|
42 | void lisaaTaso(double x, double y) |
---|
43 | { |
---|
44 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30); |
---|
45 | taso.Color = Color.Green; |
---|
46 | taso.X = x; |
---|
47 | taso.Y = y; |
---|
48 | Add(taso); |
---|
49 | } |
---|
50 | |
---|
51 | void lisaaPelaajat() |
---|
52 | { |
---|
53 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(70, 100); |
---|
54 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
55 | pelaaja1.KineticFriction = 2.0; |
---|
56 | pelaaja1.Image = LoadImage("Tero"); |
---|
57 | pelaaja1.X = 0; |
---|
58 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
59 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); |
---|
60 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); |
---|
61 | |
---|
62 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); |
---|
63 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); |
---|
64 | pelaaja1.MidAirAnimation = new Animation(hyppy); |
---|
65 | |
---|
66 | Add(pelaaja1); |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | void lisaaNappaimet() |
---|
70 | { |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
73 | |
---|
74 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
76 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
77 | |
---|
78 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
79 | |
---|
80 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
81 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
82 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
86 | { |
---|
87 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|
90 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
91 | { |
---|
92 | hahmo.Jump(voima); |
---|
93 | } |
---|
94 | } |
---|