source: 2010/31/eeveturu/pong/Peli.cs @ 1522

Revision 1522, 3.7 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)

pongpongpong :D

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4
5public class Peli : PhysicsGame
6{
7    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
8    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
9
10    PhysicsObject pallo;
11    PhysicsObject maila1;
12    PhysicsObject maila2;
13
14    IntMeter pelaajan1Pisteet;
15    IntMeter pelaajan2Pisteet;
16
17
18    protected override void Begin()
19    {
20        LuoKentta();
21        LisaaLaskuri();
22        AsetaOhjaimet();
23        AloitaPeli();
24    }
25
26    void LuoKentta()
27    {
28        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
29        pallo.Shape = Shapes.Circle;
30        pallo.X = -200.0;
31        pallo.Y = 0.0;
32        pallo.Restitution = 1.0;
33        Add(pallo);
34
35        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
36        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
37
38        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
39        vasenReuna.Restitution = 1.0;
40        vasenReuna.IsVisible = false;
41        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
42        oikeaReuna = 1.0;
43        oikeaReuna.IsVisible = false;
44       
45
46       
47        Level.BackgroundColor = Color.Black;
48
49        Camera.ZoomToLevel();
50       
51        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
52
53    }
54
55    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
56    {
57        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
58        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
59        maila.X = x;
60        maila.Y = y;
61        maila.Restitution = 1.0;
62        Add(maila);
63        return maila;
64    }
65
66    void AloitaPeli()
67    {
68        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
69        pallo.Hit(impulssi);
70    }
71
72    void AsetaOhjaimet()
73    {
74        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
75        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
76        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
77        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
78
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
80        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
81        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
82        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83
84        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
85        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
86    }
87
88    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
89    {
90        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
91        {
92            maila.Velocity = Vector.Zero;
93            return;
94        }
95        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
96        {
97            maila.Velocity = Vector.Zero;
98            return;
99        }
100
101        maila.Velocity = nopeus;
102
103    }
104    void LisaaLaskuri()
105    {
106        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
107        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
108    }
109   
110    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
111    {
112        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
113        laskuri.MaxValue = 10;
114        Label naytto = new Label();
115        naytto.BindTo(laskuri);
116        naytto.X = x;
117        naytto.Y = y;
118        naytto.TextColor = Color.White;
119        Add(naytto);
120        return laskuri;
121
122    }
123    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
124    {
125    }
126
127}
128
129
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.