source: 2010/31/eelaeepu/pong/Peli.cs @ 1568

Revision 1558, 4.4 KB checked in by paaaanro, 11 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    PhysicsObject vasenReuna;
16    PhysicsObject oikeaReuna;
17
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22
23    protected override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29    }
30
31    void LuoKentta()
32    {
33        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
34        pallo.Shape = Shapes.Circle;
35        pallo.X = -200.0;
36        pallo.Y = 0.0;
37        pallo.Restitution = 1.0;
38        Add(pallo);
39        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
40        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
41        pallo.Color = Color.Black;
42        maila1.Color = Color.Black;
43        maila2.Color = Color.Black;
44
45
46        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
47
48
49
50        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
51        vasenReuna.Restitution = 1.1;
52        vasenReuna.IsVisible = false;
53
54        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
55        yläReuna.Restitution = 1.1;
56        yläReuna.IsVisible = false;
57
58        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
59        alaReuna.Restitution = 1.1;
60        alaReuna.IsVisible = false;
61
62        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
63        oikeaReuna.Restitution = 1.1;
64        oikeaReuna.IsVisible = false;
65
66        Level.BackgroundColor = Color.Pink;
67
68        Camera.ZoomToLevel();
69    }
70
71    void AloitaPeli()
72    {
73        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
74        pallo.Hit(impulssi);
75    }
76
77    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
78    {
79        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
80        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
81        maila.X = x;
82        maila.Y = y;
83        maila.Restitution = 1.0;
84        Add(maila);
85        return maila;
86
87    }
88    void AsetaOhjaimet()
89    {
90        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99
100        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
101
102
103        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
104
105
106    }
107
108    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
109    {
110        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
116        {
117            maila.Velocity = Vector.Zero;
118            return;
119        }
120
121
122        maila.Velocity = nopeus;
123    }
124    void LisaaLaskurit()
125    {
126            pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri( Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0 );
127            pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
128
129    }
130
131    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
132    {
133        IntMeter laskuri = new IntMeter( 0 );
134        laskuri.MaxValue = 10;
135        Label naytto = new Label();
136        naytto.BindTo( laskuri );
137        naytto.X = x;
138        naytto.Y = y;
139        naytto.TextColor = Color.Black;
140        Add( naytto );
141        return laskuri;
142    }
143    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
144    {
145        if (kohde == oikeaReuna)
146        {
147            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
148        }
149        else if (kohde == vasenReuna)
150        {
151            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
152        }
153    }
154
155}
156
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.