source: 2010/31/eelaeepu/pong/Peli.cs @ 1551

Revision 1551, 4.3 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    PhysicsObject vasenReuna;
16    PhysicsObject oikeaReuna;
17
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22
23    protected override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29    }
30
31    void LuoKentta()
32    {
33        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
34        pallo.Shape = Shapes.Circle;
35        pallo.X = -200.0;
36        pallo.Y = 0.0;
37        pallo.Restitution = 1.0;
38        Add(pallo);
39        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
40        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
41        pallo.Color = Color.Black;
42
43
44        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
45
46
47
48        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
49        vasenReuna.Restitution = 1.0;
50        vasenReuna.IsVisible = false;
51
52        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
53        yläReuna.Restitution = 1.0;
54        yläReuna.IsVisible = false;
55
56        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
57        alaReuna.Restitution = 1.0;
58        alaReuna.IsVisible = false;
59
60        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
61        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
62        oikeaReuna.IsVisible = false;
63
64        Level.BackgroundColor = Color.Pink;
65
66        Camera.ZoomToLevel();
67    }
68
69    void AloitaPeli()
70    {
71        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
72        pallo.Hit(impulssi);
73    }
74
75    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
76    {
77        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
78        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
79        maila.X = x;
80        maila.Y = y;
81        maila.Restitution = 1.0;
82        Add(maila);
83        return maila;
84
85    }
86    void AsetaOhjaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99
100
101        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
102
103
104    }
105
106    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
107    {
108        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
109        {
110            maila.Velocity = Vector.Zero;
111            return;
112        }
113        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
114        {
115            maila.Velocity = Vector.Zero;
116            return;
117        }
118
119
120        maila.Velocity = nopeus;
121    }
122    void LisaaLaskurit()
123    {
124            pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri( Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0 );
125            pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
126
127    }
128
129    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
130    {
131        IntMeter laskuri = new IntMeter( 0 );
132        laskuri.MaxValue = 10;
133        Label naytto = new Label();
134        naytto.BindTo( laskuri );
135        naytto.X = x;
136        naytto.Y = y;
137        naytto.TextColor = Color.Black;
138        Add( naytto );
139        return laskuri;
140    }
141    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
142    {
143        if (kohde == oikeaReuna)
144        {
145            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
146        }
147        else if (kohde == vasenReuna)
148        {
149            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
150        }
151    }
152
153}
154
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.