source: 2010/31/arsajukk/fat-man adventures/fat-man adventures/Peli.cs @ 1607

Revision 1607, 2.7 KB checked in by arsajukk, 10 years ago (diff)

Alotettiin uus peli

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6class Tasohyppely : PhysicsGame
7{
8    const double nopeus = 200;
9    const double hyppyVoima = 4000;
10    const int ruudunLeveys = 50;
11    const int ruudunKorkeus = 50;
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13
14    protected override void Begin()
15    {
16        LuoKentta();
17        lisaaNappaimet();
18       
19        Camera.Follow(pelaaja1);
20        Camera.ZoomFactor = -100.0;
21        Camera.StayInLevel = true;
22    }
23
24    void LuoKentta()
25    {
26        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("Kentta1.txt");
27        ruudut['='] = LuoPalikka;
28        ruudut['*'] = LuoTahti;
29        ruudut['1'] = lisaaPelaajat;
30        ruudut[','] = LuoPalikka2;
31        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
32        Gravity = new Vector(0.0, -850.0);
33
34       
35    }
36    GameObject lisaaPelaajat()
37    {
38        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
39        pelaaja1.Mass = 4.0;
40        pelaaja1.Image = LoadImage("norsu");
41        return(pelaaja1);
42    }
43    void lisaaNappaimet()
44    {
45        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
46        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
47
48        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
49        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
50        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
51
52        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
53
54        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
55        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
56        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
57    } 
58   
59    PhysicsObject LuoPalikka()
60    {
61        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 85.0);
62        palikka.Color = Color.Red;
63        return palikka;
64    }
65
66    PhysicsObject LuoTahti()
67    {
68        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(25.0, 25.0);
69        return tahti;
70    }
71    PhysicsObject LuoPalikka2()
72    {
73        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 15.0);
74        palikka.Color = Color.LightGreen;
75        return palikka;
76    }
77   
78    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
79    {
80        pelaaja1.Walk(nopeus);
81    }
82
83     void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
84     {
85         hahmo.Jump(voima);
86     }
87
88
89}
90
91
92
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.