source: 2010/30/vematata/Pong/Pong/Peli.cs @ 1286

Revision 1286, 4.2 KB checked in by vematata, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4
5public class Peli : PhysicsGame
6{
7    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
8    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
9
10    PhysicsObject pallo;
11    PhysicsObject maila1;
12    PhysicsObject maila2;
13
14    PhysicsObject vasenReuna;
15    PhysicsObject oikeaReuna;
16
17    IntMeter pelaajan1Pisteet;
18    IntMeter pelaajan2Pisteet;
19
20    protected override void Begin()
21    {
22        LuoKentta();
23        AsetaOhjaimet();
24        LisaaLaskurit();
25        AloitaPeli();
26    }
27    void LuoKentta()
28    {
29        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
30        pallo.Shape = Shapes.Circle;
31        pallo.X = -200.0;
32        pallo.Y = 0.0;
33        pallo.Restitution = 1.0;
34        Add(pallo);
35        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
36
37        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
38        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
39
40        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
41        vasenReuna.Restitution = 1.0;
42        vasenReuna.IsVisible = false;
43        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
44        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
45        oikeaReuna.IsVisible = false;
46        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
47        ylaReuna.Restitution = 1.0;
48        ylaReuna.IsVisible = false;
49        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
50        alaReuna.Restitution = 1.0;
51        alaReuna.IsVisible = false;
52
53        Level.BackgroundColor = Color.Black;
54
55        Camera.ZoomToLevel();
56    }
57    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
58    {
59        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
60        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
61        maila.X = x;
62        maila.Y = y;
63        maila.Restitution = 1.0;
64        Add(maila);
65        return maila;
66    }
67    void LisaaLaskurit()
68    {
69        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
70        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
71    }
72    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
73    {
74        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
75        laskuri.MaxValue = 10;
76        Label naytto = new Label();
77        naytto.BindTo(laskuri);
78        naytto.X = x;
79        naytto.Y = y;
80        naytto.TextColor = Color.White;
81        Add(naytto);
82        return laskuri;
83    }
84    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
85    {
86        if (kohde == oikeaReuna)
87        {
88            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
89        }
90        else if (kohde == vasenReuna)
91        {
92            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
93        }
94    }
95    void AloitaPeli()
96    {
97        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
98        pallo.Hit(impulssi);
99    }
100    void AsetaOhjaimet()
101    {
102        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
103        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
104        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
105        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
106
107        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
108        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
109        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
110        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
111
112        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
113        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
114    }
115    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
116    {
117        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
118        {
119            maila.Velocity = Vector.Zero;
120            return;
121        }
122        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
123        {
124            maila.Velocity = Vector.Zero;
125            return;
126        }
127
128        maila.Velocity = nopeus;
129    }
130}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.