source: 2010/30/tieenyky/Pong/Peli.cs @ 1304

Revision 1304, 2.5 KB checked in by tieenyky, 11 years ago (diff)

jrr

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7    {
8        Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9        Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11        PhysicsObject pallo;
12
13        PhysicsObject maila1;
14        PhysicsObject maila2;
15
16    protected override void Begin()
17    {
18        LuoKentta();
19        AsetaOhjaimet();
20        AloitaPeli();
21    }
22
23    void LuoKentta()
24    {
25        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
26        pallo.Shape = Shapes.Circle;
27        pallo.X = -200.0;        pallo.Y = 0.0;
28        pallo.Restitution = 1.0;
29        Add( pallo );
30
31        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
32        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
33
34        Level.CreateBorders(1.0, false);
35        Level.BackgroundColor = Color.Black;
36       
37        Camera.ZoomToLevel();
38
39    }
40
41    void AloitaPeli()
42    {
43    Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
44    pallo.Hit(impulssi);
45    }
46
47    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
48    {
49        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
50        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
51        maila.X = x;
52        maila.Y = y;
53        maila.Restitution = 1.0;
54        Add(maila);
55
56        return maila;
57    }
58
59    void AsetaOhjaimet()
60    {
61        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
62        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
63        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
64        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
65
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
70
71        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
72        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
73    }
74
75    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
76    {
77        maila.Velocity = nopeus;
78    }
79
80}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.