source: 2010/30/roeehakk/Tasohyppely1/Tasohyppely1/Peli.cs @ 1386

Revision 1386, 2.2 KB checked in by roeehakk, 10 years ago (diff)

aloitin oman pelin

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13
14    protected override void Begin()
15    {
16        Gravity = new Vector(0, -1000);
17
18        luoKentta();
19        lisaaNappaimet();
20
21        Camera.Follow(pelaaja1);
22        Camera.ZoomFactor = 2.0;
23        Camera.StayInLevel = true;
24    }
25
26    TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt");
27
28
29    }
30
31    void lisaaTaso(double x, double y)
32    {
33        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
34        taso.Color = Color.Green;
35        taso.X = x;
36        taso.Y = y;
37        Add(taso);
38    }
39
40    void lisaaPelaajat()
41    {
42        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
43        pelaaja1.Mass = 4.0;
44        pelaaja1.Image = LoadImage("norsu");
45        pelaaja1.X = 0;
46        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
47
48        Add(pelaaja1);
49    }
50
51    void lisaaNappaimet()
52    {
53        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
54        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
55
56        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
57        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
58        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
59
60        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
61
62        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
63        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
64        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
65    }
66
67    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
68    {
69        hahmo.Walk(nopeus);
70    }
71
72    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
73    {
74        hahmo.Jump(voima);
75    }
76}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.