source: 2010/30/roeehakk/Pong/Peli.cs @ 1367

Revision 1367, 4.3 KB checked in by roeehakk, 11 years ago (diff)

sain valmiiks

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    PhysicsObject pallo;
9
10    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
11    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
12
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21    protected override void Begin()
22    {
23
24
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29
30
31    }
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.X = -200.0;
36        pallo.Y = -200.0;
37        pallo.Restitution = 1.0;
38        pallo.Shape = Shapes.Circle;
39        Add(pallo);
40        Level.CreateBorders(1.0, false);
41        Level.BackgroundColor = Color.Black;
42        Camera.ZoomToLevel();
43        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
44
45        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
46        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
47
48
49        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50        vasenReuna.Restitution = 1.0;
51        vasenReuna.IsVisible = false;
52        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
56        alaReuna.Restitution = 1.0;
57        alaReuna.IsVisible = false;
58        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
59        ylaReuna.Restitution = 1.0;
60        ylaReuna.IsVisible = false;
61
62        Level.BackgroundColor = Color.Black;
63
64        Camera.ZoomToLevel();
65
66    }
67    void AloitaPeli()
68    {
69        Vector impulssi = new Vector(600.0, 1000.0);
70        pallo.Hit(impulssi);
71    }
72    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
73    {
74        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
75        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
76        maila.X = x;
77        maila.Y = y;
78        maila.Restitution = 1.0;
79        Add(maila);
80        return maila;
81    }
82    void AsetaOhjaimet()
83    {
84        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
85        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
86        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "poistu");
87        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
96    }
97
98
99
100    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
101    {
102        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
103        {
104            maila.Velocity = Vector.Zero;
105            return;
106        }
107        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
108        {
109            maila.Velocity = Vector.Zero;
110            return;
111           
112        }
113        maila.Velocity = nopeus;
114    }
115
116     
117   
118      void LisaaLaskurit()
119   {
120      pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri( Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0 );
121      pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri( Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0 );
122}
123      IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
124    { 
125      IntMeter laskuri = new IntMeter( 0 );
126      laskuri.MaxValue = 10;
127      Label naytto = new Label();
128      naytto.BindTo( laskuri );
129      naytto.TextColor = Color.White;
130      naytto.X = x;
131      naytto.Y = y;
132      Add( naytto );
133      return laskuri;
134}
135   
136
137void KasittelePallonTormays( PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde )
138{
139    if (kohde == oikeaReuna)
140    {
141        pelaajan1Pisteet.Value += 1;
142    }
143    else if (kohde == vasenReuna)
144    {
145        pelaajan2Pisteet.Value += 1;
146    }
147
148}
149
150}
151
152       
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.