1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const double nopeus = 200; |
---|
10 | const double hyppyVoima = 4000; |
---|
11 | |
---|
12 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
13 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
14 | |
---|
15 | Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("ukkeli"); |
---|
16 | Image paikallaanOikealle = LoadImage("ukkeli"); |
---|
17 | |
---|
18 | Image paikallaanVasemmalle2 = LoadImage("ukkeli2"); |
---|
19 | Image paikallaanOikealle2 = LoadImage("ukkeli2"); |
---|
20 | |
---|
21 | Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("ukanvas3", "ukanvas2", "ukanvas1"); |
---|
22 | Image[] kavelyOikealle = LoadImages("ukanoik3", "ukanoik2", "ukanoik1"); |
---|
23 | |
---|
24 | Image[] kavelyVasemmalle2 = LoadImages("uk2anvas3", "uk2anvas2", "uk2anvas1"); |
---|
25 | Image[] kavelyOikealle2 = LoadImages("uk2anoik3", "uk2anoik2", "uk2anoik1"); |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | |
---|
31 | protected override void Begin() |
---|
32 | { |
---|
33 | |
---|
34 | |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
39 | |
---|
40 | luoKentta(); |
---|
41 | lisaaNappaimet(); |
---|
42 | |
---|
43 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
44 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
45 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | void luoKentta() |
---|
49 | { |
---|
50 | Level.Height = 4000; |
---|
51 | Level.CreateBorders(); |
---|
52 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
53 | |
---|
54 | |
---|
55 | lisaaTaso(-250, -1850); |
---|
56 | lisaaTaso(200, -1850); |
---|
57 | lisaaTaso(150, -1750); |
---|
58 | lisaaTaso(-180, -1750); |
---|
59 | lisaaTaso(0, -1600); |
---|
60 | lisaaTaso(200, -1550); |
---|
61 | lisaaTaso(200, -1350); |
---|
62 | lisaaTaso(120, -1200); |
---|
63 | |
---|
64 | lisaaTaso2(120, -1050); |
---|
65 | lisaaTaso2(-100, -900); |
---|
66 | |
---|
67 | |
---|
68 | lisaaPelaajat(); |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | void lisaaTaso(double x, double y) |
---|
72 | { |
---|
73 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30); |
---|
74 | taso.Color = Color.Aqua; |
---|
75 | taso.X = x; |
---|
76 | taso.Y = y; |
---|
77 | Add(taso); |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | void lisaaTaso2(double x, double y) |
---|
81 | { |
---|
82 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 10); |
---|
83 | taso.Color = Color.Blue; |
---|
84 | taso.X = x; |
---|
85 | taso.Y = y; |
---|
86 | Add(taso); |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | void lisaaPelaajat() |
---|
90 | { |
---|
91 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
92 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
93 | pelaaja1.Image = LoadImage("ukkeli"); |
---|
94 | pelaaja1.X = 0; |
---|
95 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
96 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); |
---|
97 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); |
---|
98 | |
---|
99 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); |
---|
100 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); |
---|
101 | |
---|
102 | Add(pelaaja1); |
---|
103 | |
---|
104 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
105 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
106 | pelaaja2.Image = LoadImage("ukkeli2"); |
---|
107 | pelaaja2.X = 40; |
---|
108 | pelaaja2.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
109 | |
---|
110 | pelaaja2.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle2); |
---|
111 | pelaaja2.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle2); |
---|
112 | |
---|
113 | pelaaja2.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle2); |
---|
114 | pelaaja2.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle2); |
---|
115 | |
---|
116 | |
---|
117 | Add(pelaaja2); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void lisaaNappaimet() |
---|
121 | { |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
123 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
124 | |
---|
125 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
126 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
127 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
128 | |
---|
129 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
130 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
131 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
132 | |
---|
133 | |
---|
134 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
135 | |
---|
136 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
137 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
138 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
139 | } |
---|
140 | |
---|
141 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
142 | { |
---|
143 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
144 | } |
---|
145 | |
---|
146 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
147 | { |
---|
148 | hahmo.Jump(voima); |
---|
149 | } |
---|
150 | |
---|
151 | |
---|
152 | } |
---|