source: 2010/30/pyryl/Tasohyppely1/Peli.cs @ 1379

Revision 1379, 4.5 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)

peli

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13    PlatformCharacter pelaaja2;
14
15    Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("ukkeli");
16    Image paikallaanOikealle = LoadImage("ukkeli");
17
18    Image paikallaanVasemmalle2 = LoadImage("ukkeli2");
19    Image paikallaanOikealle2 = LoadImage("ukkeli2");
20
21    Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("ukanvas3", "ukanvas2", "ukanvas1");
22    Image[] kavelyOikealle = LoadImages("ukanoik3", "ukanoik2", "ukanoik1");
23
24    Image[] kavelyVasemmalle2 = LoadImages("uk2anvas3", "uk2anvas2", "uk2anvas1");
25    Image[] kavelyOikealle2 = LoadImages("uk2anoik3", "uk2anoik2", "uk2anoik1");
26
27
28
29
30
31    protected override void Begin()
32    {
33
34
35
36
37
38        Gravity = new Vector(0, -1000);
39
40        luoKentta();
41        lisaaNappaimet();
42
43        Camera.Follow(pelaaja1);
44        Camera.ZoomFactor = 2.0;
45        Camera.StayInLevel = true;
46    }
47
48    void luoKentta()
49    {
50        Level.Height = 4000;
51        Level.CreateBorders();
52        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
53
54
55        lisaaTaso(-250, -1850);
56        lisaaTaso(200, -1850);
57        lisaaTaso(150, -1750);
58        lisaaTaso(-180, -1750);
59        lisaaTaso(0, -1600);
60        lisaaTaso(200, -1550);
61        lisaaTaso(200, -1350);
62        lisaaTaso(120, -1200);
63
64        lisaaTaso2(120, -1050);
65        lisaaTaso2(-100, -900);
66
67
68        lisaaPelaajat();
69    }
70
71    void lisaaTaso(double x, double y)
72    {
73        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
74        taso.Color = Color.Aqua;
75        taso.X = x;
76        taso.Y = y;
77        Add(taso);
78    }
79
80    void lisaaTaso2(double x, double y)
81    {
82        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 10);
83        taso.Color = Color.Blue;
84        taso.X = x;
85        taso.Y = y;
86        Add(taso);
87    }
88
89    void lisaaPelaajat()
90    {
91        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
92        pelaaja1.Mass = 4.0;
93        pelaaja1.Image = LoadImage("ukkeli");
94        pelaaja1.X = 0;
95        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
96        pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle);
97        pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle);
98
99        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle);
100        pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle);
101
102        Add(pelaaja1);
103
104        pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40);
105        pelaaja2.Mass = 4.0;
106        pelaaja2.Image = LoadImage("ukkeli2");
107        pelaaja2.X = 40;
108        pelaaja2.Y = Level.Bottom + 120;
109
110        pelaaja2.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle2);
111        pelaaja2.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle2);
112
113        pelaaja2.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle2);
114        pelaaja2.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle2);
115
116
117        Add(pelaaja2);
118    }
119
120    void lisaaNappaimet()
121    {
122        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
123        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
124
125        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
126        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
127        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
128
129        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
130        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
131        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima);
132
133
134        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
135
136        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
137        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
138        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
139    }
140
141    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
142    {
143        hahmo.Walk(nopeus);
144    }
145
146    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
147    {
148        hahmo.Jump(voima);
149    }
150
151   
152}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.