source: 2010/30/pyryl/Tasohyppely1/Peli.cs @ 1368

Revision 1368, 4.0 KB checked in by paaaanro, 11 years ago (diff)

pyrynpeli

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13    PlatformCharacter pelaaja2;
14
15    Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("ukkeli");
16    Image paikallaanOikealle = LoadImage("ukkeli");
17
18    Image paikallaanVasemmalle2 = LoadImage("ukkeli2");
19    Image paikallaanOikealle2 = LoadImage("ukkeli2");
20
21    Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("ukanvas3", "ukanvas2", "ukanvas1");
22    Image[] kavelyOikealle = LoadImages("ukanoik3", "ukanoik2", "ukanoik1");
23
24    Image[] kavelyVasemmalle2 = LoadImages("uk2anvas3", "uk2anvas2", "uk2anvas1");
25    Image[] kavelyOikealle2 = LoadImages("uk2anoik3", "uk2anoik2", "uk2anoik1");
26
27
28
29
30    protected override void Begin()
31    {
32
33
34        Gravity = new Vector(0, -1000);
35
36        luoKentta();
37        lisaaNappaimet();
38
39        Camera.Follow(pelaaja1);
40        Camera.ZoomFactor = 2.0;
41        Camera.StayInLevel = true;
42    }
43
44    void luoKentta()
45    {
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
48
49        lisaaTaso(-200, -350);
50        lisaaTaso(0, -200);
51
52        lisaaPelaajat();
53    }
54
55    void lisaaTaso(double x, double y)
56    {
57        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
58        taso.Color = Color.Maroon;
59        taso.X = x;
60        taso.Y = y;
61        Add(taso);
62    }
63
64    void lisaaPelaajat()
65    {
66        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
67        pelaaja1.Mass = 4.0;
68        pelaaja1.Image = LoadImage("ukkeli");
69        pelaaja1.X = 0;
70        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
71        pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle);
72        pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle);
73
74        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle);
75        pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle);
76
77        Add(pelaaja1);
78
79        pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40);
80        pelaaja2.Mass = 4.0;
81        pelaaja2.Image = LoadImage("ukkeli2");
82        pelaaja2.X = 40;
83        pelaaja2.Y = Level.Bottom + 120;
84
85        pelaaja2.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle2);
86        pelaaja2.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle2);
87
88        pelaaja2.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle2);
89        pelaaja2.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle2);
90
91
92        Add(pelaaja2);
93    }
94
95    void lisaaNappaimet()
96    {
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
99
100        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
101        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
103
104        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
105        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
106        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima);
107
108
109        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
110
111        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
112        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
113        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
114    }
115
116    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
117    {
118        hahmo.Walk(nopeus);
119    }
120
121    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
122    {
123        hahmo.Jump(voima);
124    }
125}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.