1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const double nopeus = 200; |
---|
10 | const double hyppyVoima = 4000; |
---|
11 | |
---|
12 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
13 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
14 | |
---|
15 | Image paikallaanVasemmalle = LoadImage("ukkeli"); |
---|
16 | Image paikallaanOikealle = LoadImage("ukkeli"); |
---|
17 | |
---|
18 | Image paikallaanVasemmalle2 = LoadImage("ukkeli2"); |
---|
19 | Image paikallaanOikealle2 = LoadImage("ukkeli2"); |
---|
20 | |
---|
21 | Image[] kavelyVasemmalle = LoadImages("ukanvas3", "ukanvas2", "ukanvas1"); |
---|
22 | Image[] kavelyOikealle = LoadImages("ukanoik3", "ukanoik2", "ukanoik1"); |
---|
23 | |
---|
24 | Image[] kavelyVasemmalle2 = LoadImages("uk2anvas3", "uk2anvas2", "uk2anvas1"); |
---|
25 | Image[] kavelyOikealle2 = LoadImages("uk2anoik3", "uk2anoik2", "uk2anoik1"); |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | protected override void Begin() |
---|
31 | { |
---|
32 | |
---|
33 | |
---|
34 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
35 | |
---|
36 | luoKentta(); |
---|
37 | lisaaNappaimet(); |
---|
38 | |
---|
39 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
40 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
41 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | void luoKentta() |
---|
45 | { |
---|
46 | Level.CreateBorders(); |
---|
47 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
48 | |
---|
49 | lisaaTaso(-200, -350); |
---|
50 | lisaaTaso(0, -200); |
---|
51 | |
---|
52 | lisaaPelaajat(); |
---|
53 | } |
---|
54 | |
---|
55 | void lisaaTaso(double x, double y) |
---|
56 | { |
---|
57 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30); |
---|
58 | taso.Color = Color.Maroon; |
---|
59 | taso.X = x; |
---|
60 | taso.Y = y; |
---|
61 | Add(taso); |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | void lisaaPelaajat() |
---|
65 | { |
---|
66 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
67 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
68 | pelaaja1.Image = LoadImage("ukkeli"); |
---|
69 | pelaaja1.X = 0; |
---|
70 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
71 | pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle); |
---|
72 | pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle); |
---|
73 | |
---|
74 | pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle); |
---|
75 | pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle); |
---|
76 | |
---|
77 | Add(pelaaja1); |
---|
78 | |
---|
79 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
80 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
81 | pelaaja2.Image = LoadImage("ukkeli2"); |
---|
82 | pelaaja2.X = 40; |
---|
83 | pelaaja2.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
84 | |
---|
85 | pelaaja2.LeftIdleAnimation = new Animation(paikallaanVasemmalle2); |
---|
86 | pelaaja2.RightIdleAnimation = new Animation(paikallaanOikealle2); |
---|
87 | |
---|
88 | pelaaja2.LeftWalkingAnimation = new Animation(kavelyVasemmalle2); |
---|
89 | pelaaja2.RightWalkingAnimation = new Animation(kavelyOikealle2); |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | Add(pelaaja2); |
---|
93 | } |
---|
94 | |
---|
95 | void lisaaNappaimet() |
---|
96 | { |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
99 | |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
103 | |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
106 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
110 | |
---|
111 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
112 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
113 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
114 | } |
---|
115 | |
---|
116 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
117 | { |
---|
118 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
119 | } |
---|
120 | |
---|
121 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
122 | { |
---|
123 | hahmo.Jump(voima); |
---|
124 | } |
---|
125 | } |
---|