source: 2010/30/pesosant/War against the fat guy/Peli.cs @ 1394

Revision 1394, 2.8 KB checked in by pesosant, 9 years ago (diff)

Hasuka pelii

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const int ruudunLeveys = 50;
10    const int ruudunKorkeus = 50;
11
12    const double nopeus = 100;
13    const double hyppyVoima = 3000;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    protected override void Begin()
18    {
19        Gravity = new Vector(0, -1000);
20
21        luoKentta();
22        lisaaNappaimet();
23
24        Camera.Follow(pelaaja1);
25        Camera.ZoomFactor = 2.0;
26        Camera.StayInLevel = true;
27    }
28    void luoKentta()
29    {
30        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt");
31        ruudut['-'] = LuoPalikka;
32        ruudut['v'] = LuoAfdfg;
33        ruudut.Insert(25, 50);
34
35        Level.CreateBottomBorder();
36        Level.Background.CreateGradient(Color.Brown, Color.Blue);
37        lisaaPelaajat();
38    }
39
40    PhysicsObject LuoPalikka()
41    {
42        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 20.0);
43        return palikka;
44    }
45   
46
47     PhysicsObject LuoAfdfg()
48    {
49        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(30, 30);
50        vihollinen.Image = LoadImage("afdfg");
51        return vihollinen;
52    }
53
54
55    void lisaaTaso(double x, double y)
56    {
57        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
58        taso.Color = Color.Black;
59        taso.X = x;
60        taso.Y = y;
61        Add(taso);
62    }
63
64    void lisaaPelaajat()
65    {
66        pelaaja1 = new PlatformCharacter(15, 30);
67        pelaaja1.Mass = 4.0;
68        pelaaja1.Image = LoadImage("MyTemp");
69        pelaaja1.X = 0;
70        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
71
72        Add(pelaaja1);
73    }
74
75    void lisaaNappaimet()
76    {
77        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
78        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
79
80        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
81        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
83
84        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
85
86        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
87        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
88        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
89    }
90
91    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
92    {
93        hahmo.Walk(nopeus);
94    }
95
96    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
97    {
98        hahmo.Jump(voima);
99    }
100
101}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.