source: 2010/30/oteimatt/pong/Peli.cs @ 1318

Revision 1318, 5.5 KB checked in by hniemi, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10    PhysicsObject maila1;
11    PhysicsObject maila2;
12    IntMeter pelaajan1Pisteet;
13    IntMeter pelaajan2Pisteet;
14    PhysicsObject vasenReuna;
15    PhysicsObject oikeaReuna;
16
17
18    PhysicsObject pallo;
19
20    protected override void Begin()
21    {
22        LuoKentta();
23        AsetaOhjaimet();
24        LisaaLaskurit();
25        AloitaPeli();
26
27       
28    }
29
30    void LuoKentta()
31    {
32
33        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
34        pallo.Shape = Shapes.Circle;
35       
36        pallo.X = 200.0;
37        pallo.Y = -1.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        Add(pallo);
40        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
41
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50
51        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55
56        PhysicsObject pohjaReuna = Level.CreateBottomBorder();
57        pohjaReuna.Restitution = 1.0;
58        pohjaReuna.IsVisible = false;
59
60        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
61        ylaReuna.Restitution = 1.0;
62        ylaReuna.IsVisible = false;
63
64
65        Camera.ZoomToLevel();
66        Level.BackgroundColor = Color.Black;
67
68        Camera.ZoomToLevel();
69
70    }
71    void AloitaPeli()
72    {
73     Vector impulssi = new Vector(1000.0, 1000.0);
74     pallo.Hit(impulssi);
75     
76    }
77
78    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
79   
80{
81
82
83         PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
84        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
85        maila.X = x;
86        maila.Y = y;
87        maila.Restitution = 1.0;
88        Add(maila);
89
90         return maila;
91
92    }
93    void AsetaOhjaimet()
94    {
95         Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
96         Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
97
98         Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
99         Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
100
101         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
102         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
103
104         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
105         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
106
107         Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
108
109
110        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
111
112        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
113        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
114        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
115        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
116
117        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
118        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
119        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
120        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
121
122        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
123        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
124
125    } 
126
127    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
128    {
129        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
130        {
131            maila.Velocity = Vector.Zero;
132            return;
133        }
134
135        if ( (nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
136        {
137            maila.Velocity = Vector.Zero;
138            return;
139        }
140   
141        maila.Velocity = nopeus;
142    }
143    void LisaaLaskurit()
144    {
145        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
146        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
147
148    }
149    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x,double y)
150    {
151        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
152        laskuri.MaxValue = 10;
153        Label naytto = new Label();
154        naytto.BindTo(laskuri);
155        naytto.X = x;
156        naytto.Y = y;
157        naytto.TextColor = Color.White;
158        Add(naytto);
159
160        return laskuri;
161    }
162
163    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
164    {
165        if (kohde == oikeaReuna)
166        {
167            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
168        }
169        else if (kohde == vasenReuna)
170        {
171            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
172        }
173    }
174
175}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.