source: 2010/30/nilaiton/Tasohyppely2/Peli.cs @ 1374

Revision 1374, 2.3 KB checked in by nilaiton, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13
14    protected override void Begin()
15    {
16        Gravity = new Vector(0, -1000);
17
18        luoKentta();
19        lisaaNappaimet();
20
21        Camera.Follow(pelaaja1);
22        Camera.ZoomFactor = 2.0;
23        Camera.StayInLevel = true;
24    }
25
26    void luoKentta()
27    {
28        Level.CreateBorders();
29        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
30
31        lisaaTaso(-200, -350);
32        lisaaTaso(0, -200);
33
34        lisaaPelaajat();
35    }
36
37    void lisaaTaso(double x, double y)
38    {
39        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
40        taso.Color = Color.Green;
41        taso.X = x;
42        taso.Y = y;
43        Add(taso);
44    }
45
46    void lisaaPelaajat()
47    {
48        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
49        pelaaja1.Mass = 4.0;
50        pelaaja1.Image = LoadImage("norsu");
51        pelaaja1.X = 0;
52        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
53
54        Add(pelaaja1);
55    }
56
57    void lisaaNappaimet()
58    {
59        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
60        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
61
62        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
63        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
64        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
65
66        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
67
68        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
69        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
70        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
71    }
72
73    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
74    {
75        hahmo.Walk(nopeus);
76    }
77
78    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
79    {
80        hahmo.Jump(voima);
81    }
82}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.