source: 2010/30/nilaiton/Tasohyppely1/Peli.cs @ 1355

Revision 1355, 3.6 KB checked in by nilaiton, 11 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11    int kentanro = 1;
12
13    PlatformCharacter pelaaja1;
14
15    protected override void Begin()
16    {
17        Gravity = new Vector(0, -1000);
18        LuoMaali();
19        luoKentta1();
20        lisaaNappaimet();
21        AddCollisionHandler(pelaaja1, KasittelePallonTormays);
22
23        Camera.Follow(pelaaja1);
24        Camera.ZoomFactor = 2.0;
25        Camera.StayInLevel = true;
26    }
27
28    void luoKentta1()
29    {
30        Level.CreateBorders();
31        //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
32        Level.Background.CreateStars();
33
34        //lisaaTaso();
35        //lisaaTaso();
36        lisaaTaso(100, 141);
37        lisaaTaso(-50, -250);
38        lisaaTaso(170, -325);
39        lisaaTaso(220, -170);
40        lisaaTaso(87, -50);
41        lisaaTaso(-100, 30);
42        lisaaTaso(300, 30);
43        lisaaTaso(-270, -186);
44        lisaaTaso(-415, -115);
45        lisaaTaso(-350, -350);
46        //lisaaTaso();
47        //lisaaTaso();
48        //lisaaTaso();
49        //lisaaTaso();
50
51        lisaaPelaajat();
52    }
53       void luoKentta2();
54{
55   
56}
57
58
59   
60
61    void lisaaTaso(double x, double y)
62    {
63        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(200, 18);
64        taso.Color = Color.White;
65        taso.X = x;
66        taso.Y = y;
67        Add(taso);
68    }
69
70    void lisaaPelaajat()
71    {
72        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
73        pelaaja1.Mass = 4.0;
74        pelaaja1.Image = LoadImage("tahti");
75        pelaaja1.X = 0;
76        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 48;
77
78        Add(pelaaja1);
79    }
80
81    void vaihdakentta()
82    {
83        if kentanro==1
84        {
85            luoKentta1;
86        }
87        if kentanro==2
88        {
89            luoKentta2;
90        }
91
92
93    }
94
95    void lisaaNappaimet()
96    {
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
99
100        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
101        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
103
104        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
105
106        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
107        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
108        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
109    }
110
111    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
112    {
113        hahmo.Walk(nopeus);
114    }
115
116    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
117    {
118        hahmo.Jump(voima);
119    }
120    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde)
121    {
122        if (kohde.Tag.ToString() == "maali1")
123        {
124         
125        }
126    }
127    void LuoMaali()
128    {
129        PhysicsObject maali1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(75.0, 120.0);
130        maali1.X = 150.0;
131        maali1.Y = 200.0;
132        maali1.Shape = Shapes.Rectangle;
133        maali1.Color = Color.Yellow;
134        maali1.Tag = "maali1";
135        Add(maali1);
136       
137    }
138
139
140}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.