1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const double nopeus = 200; |
---|
10 | const double hyppyVoima = 4000; |
---|
11 | int kentanro = 1; |
---|
12 | |
---|
13 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
14 | |
---|
15 | protected override void Begin() |
---|
16 | { |
---|
17 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
18 | LuoMaali(); |
---|
19 | luoKentta1(); |
---|
20 | lisaaNappaimet(); |
---|
21 | AddCollisionHandler(pelaaja1, KasittelePallonTormays); |
---|
22 | |
---|
23 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
24 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
25 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
26 | } |
---|
27 | |
---|
28 | void luoKentta1() |
---|
29 | { |
---|
30 | Level.CreateBorders(); |
---|
31 | //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
32 | Level.Background.CreateStars(); |
---|
33 | |
---|
34 | //lisaaTaso(); |
---|
35 | //lisaaTaso(); |
---|
36 | lisaaTaso(100, 141); |
---|
37 | lisaaTaso(-50, -250); |
---|
38 | lisaaTaso(170, -325); |
---|
39 | lisaaTaso(220, -170); |
---|
40 | lisaaTaso(87, -50); |
---|
41 | lisaaTaso(-100, 30); |
---|
42 | lisaaTaso(300, 30); |
---|
43 | lisaaTaso(-270, -186); |
---|
44 | lisaaTaso(-415, -115); |
---|
45 | lisaaTaso(-350, -350); |
---|
46 | //lisaaTaso(); |
---|
47 | //lisaaTaso(); |
---|
48 | //lisaaTaso(); |
---|
49 | //lisaaTaso(); |
---|
50 | |
---|
51 | lisaaPelaajat(); |
---|
52 | } |
---|
53 | void luoKentta2(); |
---|
54 | { |
---|
55 | |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | void lisaaTaso(double x, double y) |
---|
62 | { |
---|
63 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(200, 18); |
---|
64 | taso.Color = Color.White; |
---|
65 | taso.X = x; |
---|
66 | taso.Y = y; |
---|
67 | Add(taso); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void lisaaPelaajat() |
---|
71 | { |
---|
72 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
73 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
74 | pelaaja1.Image = LoadImage("tahti"); |
---|
75 | pelaaja1.X = 0; |
---|
76 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 48; |
---|
77 | |
---|
78 | Add(pelaaja1); |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | void vaihdakentta() |
---|
82 | { |
---|
83 | if kentanro==1 |
---|
84 | { |
---|
85 | luoKentta1; |
---|
86 | } |
---|
87 | if kentanro==2 |
---|
88 | { |
---|
89 | luoKentta2; |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | |
---|
93 | } |
---|
94 | |
---|
95 | void lisaaNappaimet() |
---|
96 | { |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
99 | |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
103 | |
---|
104 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
105 | |
---|
106 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
107 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
108 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
109 | } |
---|
110 | |
---|
111 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
112 | { |
---|
113 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
114 | } |
---|
115 | |
---|
116 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
117 | { |
---|
118 | hahmo.Jump(voima); |
---|
119 | } |
---|
120 | void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) |
---|
121 | { |
---|
122 | if (kohde.Tag.ToString() == "maali1") |
---|
123 | { |
---|
124 | |
---|
125 | } |
---|
126 | } |
---|
127 | void LuoMaali() |
---|
128 | { |
---|
129 | PhysicsObject maali1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(75.0, 120.0); |
---|
130 | maali1.X = 150.0; |
---|
131 | maali1.Y = 200.0; |
---|
132 | maali1.Shape = Shapes.Rectangle; |
---|
133 | maali1.Color = Color.Yellow; |
---|
134 | maali1.Tag = "maali1"; |
---|
135 | Add(maali1); |
---|
136 | |
---|
137 | } |
---|
138 | |
---|
139 | |
---|
140 | } |
---|