source: 2010/30/nilaiton/Tasohyppely/Peli.cs @ 1329

Revision 1329, 2.6 KB checked in by nilaiton, 11 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11   
12
13    PlatformCharacter pelaaja1;
14
15    protected override void Begin()
16    {
17        Gravity = new Vector(0, -1000);
18
19        luoKentta();
20        lisaaNappaimet();
21
22        Camera.Follow(pelaaja1);
23        Camera.ZoomFactor = 2.0;
24        Camera.StayInLevel = true;
25    }
26
27    void luoKentta()
28    {
29        Level.CreateBorders();
30        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
31        //Level.Background.CreateStars();
32       
33
34        //lisaaTaso();
35        //lisaaTaso();
36        //lisaaTaso();
37        //lisaaTaso();
38        //lisaaTaso();
39        lisaaTaso();
40        lisaaTaso();
41        lisaaTaso();
42        lisaaTaso();
43        lisaaTaso();
44
45        lisaaPelaajat();
46    }
47
48    void lisaaTaso(double x, double y)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(195, 19);
51        taso.Color = Color.Red;
52        taso.X = x;
53        taso.Y = y;
54        Add(taso);
55
56     
57    }
58
59    void lisaaPelaajat()
60    {
61        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40);
62        pelaaja1.Mass = 4.0;
63        pelaaja1.Image = LoadImage("tahti");
64        pelaaja1.X = 0;
65        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
66        Add(pelaaja1);
67        //pelaaja1.Restitution = 1.0;
68       
69    }
70
71    void lisaaNappaimet()
72    {
73        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
74        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
75
76        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
77        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
78        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
79
80        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
81
82        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
83        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
84        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
85    }
86
87    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
88    {
89        hahmo.Walk(nopeus);
90    }
91
92    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
93    {
94        hahmo.Jump(voima);
95    }
96}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.