source: 2010/30/mikrkana/Pong/Peli.cs @ 1399

Revision 1390, 4.5 KB checked in by mikrkana, 10 years ago (diff)

Kesk.eräinen HelicopterHavoc?.

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16    IntMeter pelaajan1Pisteet;
17    IntMeter pelaajan2Pisteet;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22
23    protected override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26       
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30
31        for (int pallo = 0; pallo < 100; pallo++)
32        {
33            LuoPallo();
34        }
35
36       
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41       
42        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
43        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
44
45        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
46        vasenReuna.Restitution = 1.0;
47        vasenReuna.IsVisible = false;
48
49        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
50        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
51        oikeaReuna.IsVisible = false;
52
53        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); 
54        alaReuna.Restitution = 1.0;
55        alaReuna.IsVisible = false;
56
57        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
58        yläReuna.Restitution =1.0;
59        yläReuna.IsVisible = false;
60
61        Level.BackgroundColor = Color.Black;
62
63        Camera.ZoomToLevel();
64
65
66
67
68    }
69    void LuoPallo()
70    {
71        pallo = new PhysicsObject(60.0, 60.0, Shapes.Circle, CollisionShapeQuality.Best);
72        //pallo.Shape = Shapes.Circle;
73        pallo.X = 200.0;
74        pallo.Y = 0.0;
75        pallo.Restitution = 1.0;
76        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
77        Add(pallo);
78    }
79
80
81    void AloitaPeli()
82    {
83        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
84        pallo.Hit(impulssi);
85
86    }
87
88
89    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
90    {
91        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
92        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
93        maila.X = x;
94        maila.Y = y;
95        maila.Restitution = 1.0;
96        Add(maila);
97
98        return maila;
99    }
100    void AsetaOhjaimet()
101    {
102        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
103        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
104        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
105        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
106
107        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
108        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
109        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
110        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
111
112        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
113
114        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
115    }
116
117    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
118    {
119        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
120        {
121            maila.Velocity = Vector.Zero;
122            return;
123        }
124
125        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
126        {
127            maila.Velocity = Vector.Zero;
128            return;
129        }
130
131        maila.Velocity = nopeus;
132    }
133    void LisaaLaskurit()
134    {
135        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
136        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
137
138       
139    }
140    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
141    {
142        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
143        laskuri.MaxValue = 10;
144        Label naytto = new Label();
145        naytto.BindTo(laskuri);
146        naytto.X = x;
147        naytto.Y = y;
148        naytto.TextColor = Color.White;
149        Add(naytto);
150        return laskuri;
151    }
152    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
153    {
154        if (kohde == oikeaReuna)
155        {
156            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
157        }
158        else if (kohde == vasenReuna)
159        {
160            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
161        }
162
163    }
164
165}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.