source: 2010/30/mikrkana/Pong/Peli.cs @ 1366

Revision 1305, 4.3 KB checked in by mikrkana, 10 years ago (diff)

Lumiukko ja valmis Pong.

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16    IntMeter pelaajan1Pisteet;
17    IntMeter pelaajan2Pisteet;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22
23    protected override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29
30       
31       
32       
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0, Shapes.Circle, CollisionShapeQuality.Best);
38        //pallo.Shape = Shapes.Circle;
39        pallo.X = 200.0;
40        pallo.Y = 0.0;
41        pallo.Restitution = 1.0;
42        Add(pallo);
43        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
44
45        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
46        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
47
48        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
49        vasenReuna.Restitution = 1.0;
50        vasenReuna.IsVisible = false;
51
52        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55
56        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
57        alaReuna.Restitution = 1.0;
58        alaReuna.IsVisible = false;
59
60        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
61        yläReuna.Restitution = 1.0;
62        yläReuna.IsVisible = false;
63
64        Level.BackgroundColor = Color.Black;
65
66        Camera.ZoomToLevel();
67
68    }
69    void AloitaPeli()
70    {
71        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
72        pallo.Hit(impulssi);
73
74    }
75
76
77    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
78    {
79        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
80        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
81        maila.X = x;
82        maila.Y = y;
83        maila.Restitution = 1.0;
84        Add(maila);
85
86        return maila;
87    }
88    void AsetaOhjaimet()
89    {
90        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99
100        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
101
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
103    }
104
105    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
106    {
107        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
108        {
109            maila.Velocity = Vector.Zero;
110            return;
111        }
112
113        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
114        {
115            maila.Velocity = Vector.Zero;
116            return;
117        }
118
119        maila.Velocity = nopeus;
120    }
121    void LisaaLaskurit()
122    {
123        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
124        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
125
126       
127    }
128    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
129    {
130        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
131        laskuri.MaxValue = 10;
132        Label naytto = new Label();
133        naytto.BindTo(laskuri);
134        naytto.X = x;
135        naytto.Y = y;
136        naytto.TextColor = Color.White;
137        Add(naytto);
138        return laskuri;
139    }
140    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
141    {
142        if (kohde == oikeaReuna)
143        {
144            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
145        }
146        else if (kohde == vasenReuna)
147        {
148            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
149        }
150
151    }
152
153}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.