using System; using Jypeli; using Jypeli.Widgets; using Jypeli.Assets; public class Peli : PhysicsGame { Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200); Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200); PhysicsObject pallo; PhysicsObject maila1; PhysicsObject maila2; protected override void Begin() { //TODO: Alusta peli tässä AsetaOhjaimet(); LuoKentta() ; AloitaPeli() ; } void LuoKentta() { pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0); pallo.Shape = Shapes.Circle ; Add(pallo); pallo.X = 200.0; pallo.Y = 5.9; pallo.Color = Color.DarkViolet ; Level.CreateBorders( 1.0,false); pallo.Restitution = 1.0; Level.BackgroundColor = Color.DarkRed ; Camera.ZoomToLevel(); maila1 = LuoMaila( Level.Left + 20.0, 0.0 ); maila2 = LuoMaila( Level.Right - 20.0, 0.0 ); } void AloitaPeli() { Vector impulssi = new Vector(500.0, 1.0); pallo.Hit(impulssi); } PhysicsObject LuoMaila(double x, double y) { PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); maila.Shape = Shapes.Rectangle; maila.X = x; maila.Y = y; maila.Restitution = 1.0; Add(maila); return maila; } void AsetaOhjaimet() { Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos ); Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero ); Keyboard.Listen( Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas ); Keyboard.Listen( Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero ); Keyboard.Listen( Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos ); Keyboard.Listen( Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero ); Keyboard.Listen( Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas ); Keyboard.Listen( Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero ); Keyboard.Listen( Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet" ); Keyboard.Listen( Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu" ); } void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus) { maila.Velocity = nopeus; } }