source: 2010/30/jyniinin/SeppoPeli/Peli.cs @ 1413

Revision 1413, 4.9 KB checked in by jyniinin, 10 years ago (diff)

Antiseppo

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9
10
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyVoima =3000;
13
14    PlatformCharacter Seppo;
15    PlatformCharacter norsu;
16    PlatformCharacter tahti;
17    PlatformCharacter maali;
18    PlatformCharacter AntiSeppo;
19
20
21
22
23
24    protected override void Begin()
25
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29
30
31        luoKentta();
32        lisaaNappaimet();
33
34        Camera.Follow(Seppo);
35       
36        Camera.StayInLevel = true;
37       
38    }
39
40    void luoKentta()
41    {
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
44        vasenReuna.StaticFriction = 0;
45        PhysicsObject OikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
46        OikeaReuna.StaticFriction = 0;
47        PhysicsObject Pohja = Level.CreateBottomBorder();
48        Pohja.StaticFriction = 0;
49
50
51
52
53        lisaaTaso(-200, -200);
54        lisaaTaso(100, -200);
55        lisaaTaso(100, 200);
56        lisaaTaso(-200, 200);
57        lisaaTaso(-50,  0);
58 
59
60        lisaaPelaajat();
61 
62    }
63
64
65    void lisaaTaso(double x, double y)
66    {
67        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
68        taso.Color = Color.Green;
69        taso.X = x;
70        taso.Y = y;
71        Add(taso);
72    }
73
74    void lisaaPelaajat()
75    {
76        Seppo = new PlatformCharacter(30,60);
77        Seppo.Mass = 4.0;
78        Seppo.Image = LoadImage("Seppo");
79        Seppo.X = -200;
80        Seppo.Y = 120;
81
82        Add(Seppo);
83
84   
85
86        AntiSeppo = new PlatformCharacter(30,60);
87        AntiSeppo.Mass = 4.0;
88        AntiSeppo.Image = LoadImage("Seppo 2");
89        AntiSeppo.X = 100;
90        AntiSeppo.Y = 120;
91
92        Add(AntiSeppo);
93
94
95    }
96   
97       
98
99
100    void lisaaNappaimet()
101    {
102        Keyboard.Listen(Key.CapsLock, ButtonState.Pressed, Begin, "");
103        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
104        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
105        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", Seppo, -nopeus);
106        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", Seppo, nopeus);
107        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, rajahdys3, "");
108        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", Seppo, hyppyVoima);
109        ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, rajahdys, "");
110
111        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
112        ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", AntiSeppo, -nopeus);
113        ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", AntiSeppo, nopeus);
114        ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Down, rajahdys4, "");
115        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", AntiSeppo, hyppyVoima);
116        ControllerTwo.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, rajahdys2, "");
117     
118
119        ControllerOne.Listen(Button.Start, ButtonState.Pressed, restartti, "Aloita peli uudelleen");
120        ControllerTwo.Listen(Button.Start, ButtonState.Pressed, restartti, "Aloita peli uudelleen");
121       
122
123    }
124
125    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
126    {
127        hahmo.Walk(nopeus);
128    }
129
130    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
131    {
132        hahmo.Jump(voima  ); 
133    }
134
135    void rajahdys()
136    {
137        Explosion rajahdys = new Explosion(500.00);
138        rajahdys.Position = Seppo.Position;
139        Add(rajahdys);
140        rajahdys.Speed = 500.0;
141        rajahdys.Force = 1000;
142        ControllerOne.Vibrate(99, 99, 99, 99, 0.1);
143
144
145    }
146    void rajahdys2()
147    {
148        Explosion rajahdys = new Explosion(500.00);
149        rajahdys.Position = AntiSeppo.Position;
150        Add(rajahdys);
151        rajahdys.Speed = 500.0;
152        rajahdys.Force = 1000;
153        ControllerTwo.Vibrate(99, 99, 99, 99, 0.1);
154    }
155
156
157    void rajahdys3()
158    {
159        Explosion rajahdys = new Explosion(500.00);
160        rajahdys.Position = Seppo.Position;
161        Add(rajahdys);
162        rajahdys.Speed = 500.0;
163        rajahdys.Force = 200;
164        ControllerOne.Vibrate(99, 99, 99, 99, 0.1);
165
166    }
167
168
169
170    void rajahdys4()
171    {
172        Explosion rajahdys = new Explosion(500.00);
173        rajahdys.Position = AntiSeppo.Position;
174        Add(rajahdys);
175        rajahdys.Speed = 500.0;
176        rajahdys.Force = 200;
177        ControllerTwo.Vibrate(99, 99, 99, 99, 0.1);
178    }
179
180     void restartti()
181    {
182
183        Seppo.X = -200;
184        Seppo.Y = 120;
185
186        AntiSeppo.X = 100;
187        AntiSeppo.Y = 120;
188
189    }
190
191
192}
193
194
195   
196
197
198
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.