source: 2010/30/jyniinin/SeppoPeli/Peli.cs @ 1376

Revision 1376, 3.2 KB checked in by jyniinin, 10 years ago (diff)

seppopeli !!!!!!!

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11
12    PlatformCharacter Seppo;
13    PlatformCharacter vihollinen;
14    PlatformCharacter tahti;
15
16
17
18
19    protected override void Begin()
20    {
21        Gravity = new Vector(0, -1000);
22
23        luoKentta();
24        lisaaNappaimet();
25
26        Camera.Follow(Seppo);
27        Camera.ZoomFactor = 2.0;
28        Camera.StayInLevel = true;
29       
30    }
31
32    void luoKentta()
33    {
34        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
35        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
36        vasenReuna.StaticFriction = 0;
37        PhysicsObject OikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
38        OikeaReuna.StaticFriction = 0;
39        PhysicsObject Pohja = Level.CreateBottomBorder();
40        Pohja.StaticFriction = 0;
41
42
43
44
45        lisaaTaso(-200, -350);
46        lisaaTaso(0, -200);
47
48
49        lisaaPelaajat();
50        LisaaViholliset();
51    }
52
53    void lisaaTaso(double x, double y)
54    {
55        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30);
56        taso.Color = Color.Green;
57        taso.X = x;
58        taso.Y = y;
59        Add(taso);
60    }
61
62    void lisaaPelaajat()
63    {
64        Seppo = new PlatformCharacter(20, 50);
65        Seppo.Mass = 4.0;
66        Seppo.Image = LoadImage("Seppo");
67        Seppo.X = 0;
68        Seppo.Y = Level.Bottom + 120;
69
70        Add(Seppo);
71    }
72    void LisaaViholliset()
73    {
74        vihollinen = new PlatformCharacter(80, 80);
75        vihollinen.Mass = 8.0;
76        vihollinen.Image = LoadImage("norsu");
77        vihollinen.X = 40;
78        vihollinen.Y = Level.Bottom + 420;
79
80        Add(vihollinen);
81
82       tahti = new PlatformCharacter(40, 40);
83       tahti.Mass = 0.5;
84       tahti.Image = LoadImage("tahti");
85       tahti.X = 100;
86       tahti.Y = Level.Bottom + 320;
87
88       Add(tahti);
89       
90    }
91
92
93
94
95
96
97
98
99    void lisaaNappaimet()
100    {
101        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
103
104        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", Seppo, -nopeus);
105        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", Seppo, nopeus);
106        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", Seppo, hyppyVoima);
107
108        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
109
110        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", Seppo, -nopeus);
111        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", Seppo, nopeus);
112        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", Seppo, hyppyVoima);
113    }
114
115    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
116    {
117        hahmo.Walk(nopeus);
118    }
119
120    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
121    {
122        hahmo.Jump(voima); 
123    }
124
125   
126}
127
128   
129
130
131
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.