source: 2010/30/jojumuho/sYstEmErroR/Peli.cs @ 1398

Revision 1398, 4.3 KB checked in by jojumuho, 10 years ago (diff)

jatkuu kohta

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5using System.Collections.Generic;
6
7public class Peli : PhysicsGame
8{
9    const int ruudunLeveys = 90;
10    const int ruudunKorkeus = 90;
11    Image palikanKuva = LoadImage("Palikka");
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13    double nopeus = 600;
14    double hyppyVoima = 10000;
15    Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmo 2");
16
17
18
19
20    protected override void Begin()
21    {
22        LuoPelaaja();
23        LuoKentta();
24        LuoPalikka();
25
26
27        Gravity = new Vector(0, -1200);
28
29        LisaaNappaimet();
30
31        Camera.ZoomToLevel();
32
33        Level.CreateBorders(1.0, false);
34        Level.BackgroundColor = Color.Black;
35
36
37    }
38    void LuoKentta()
39    {
40        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt");
41        ruudut['='] = LuoPalikka;
42        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
43
44
45
46
47    }
48    PhysicsObject LuoPalikka()
49    {
50        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
51        palikka.Image = palikanKuva;
52        palikka.Tag = "palikka";
53        palikka.Restitution = 0.1;
54        return palikka;
55
56    }
57
58    PhysicsObject LuoPelaaja()
59    {
60        pelaaja1 = new PlatformCharacter(150, 150);
61        pelaaja1.Shape = Shapes.Rectangle;
62        pelaaja1.Mass = 4.0;
63        Add(pelaaja1);
64        pelaaja1.X = -200;
65        pelaaja1.Y = -800;
66        pelaaja1.Color = Color.Lime;
67        pelaaja1.CanRotate = false;
68
69        PlasmaCannon plasmaTykki = new PlasmaCannon(180, 100);
70        pelaaja1.Weapon = plasmaTykki;
71        plasmaTykki.PlasmaParticleCollision = PlasmaPalloOsuu;
72        plasmaTykki.TimeBetweenUse = new TimeSpan(300);
73
74       
75        LaserGun laserPyssy = new LaserGun(190, 80);
76        pelaaja1.Weapon = laserPyssy;
77        laserPyssy.LaserCollision = LaserSadeOsuu;
78        laserPyssy.TimeBetweenUse = new TimeSpan(100);
79
80        pelaaja1.Restitution = 0.1;
81        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
82
83        Image pelaajaOikealle = pelaajanKuva;
84        Image pelaajaVasemmalle = Image.Mirror(pelaajaOikealle);
85
86
87        pelaaja1.LeftIdleAnimation = new Animation(pelaajaVasemmalle);
88        pelaaja1.RightIdleAnimation = new Animation(pelaajaOikealle);
89
90        pelaaja1.LeftWalkingAnimation = new Animation(pelaajaVasemmalle);
91        pelaaja1.RightWalkingAnimation = new Animation(pelaajaOikealle);
92
93
94        return pelaaja1;
95    }
96
97    void LisaaNappaimet()
98    {
99
100        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
101        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
104
105        Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Pressed, tahtain, "tähtäys alas", pelaaja1);
106        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Pressed, tahtain, "tähtäys ylös", pelaaja1);
107        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, Ammu, "ampu tulee", pelaaja1);
108        Keyboard.Listen(Key.U, ButtonState.Pressed, vaihto, "aseen vaihto", pelaaja1);
109        Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Pressed, vaihto, "aseen vaihto", pelaaja1);
110
111    }
112
113    void liikuta(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus)
114    {
115        pelaaja.Walk(nopeus);
116    }
117
118    void hyppaa(PlatformCharacter pelaaja, double voima)
119    {
120        pelaaja.Jump(voima);
121    }
122    void tahtain(PlatformCharacter pelaaja)
123    {
124
125    }
126
127    void vaihto(PlatformCharacter pelaaja)
128    {
129
130    }
131
132
133
134
135    void Ammu(PlatformCharacter pelaaja)
136    {
137        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
138        if (ammus != null)
139        {
140            ammus.Tag = pelaaja;
141            ammus.Size = new Vector(30, 30);
142            //ammus.MaximumLifetime = new TimeSpan(20000);
143        }
144
145
146
147    }
148
149    void PlasmaPalloOsuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
150    {
151        if (ammus.Tag != kohde && kohde.Tag.ToString() != "palikka")
152
153            kohde.Destroy();
154    }
155
156    void LaserSadeOsuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
157    {
158        if (ammus.Tag != kohde && kohde.Tag.ToString() != "palikka")
159
160            kohde.Destroy();
161    }
162
163}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.