1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using System.Collections.Generic; |
---|
6 | |
---|
7 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const int ruudunLeveys = 90; |
---|
10 | const int ruudunKorkeus = 90; |
---|
11 | Image palikanKuva = LoadImage("Palikka"); |
---|
12 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
13 | double nopeus = 600; |
---|
14 | double hyppyVoima = 10000; |
---|
15 | |
---|
16 | |
---|
17 | protected override void Begin() |
---|
18 | { |
---|
19 | LuoPelaaja(); |
---|
20 | LuoKentta(); |
---|
21 | LuoPalikka(); |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | Gravity = new Vector(0, -1200); |
---|
25 | |
---|
26 | LisaaNappaimet(); |
---|
27 | |
---|
28 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
29 | |
---|
30 | Level.CreateBorders(1.0, false); |
---|
31 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
32 | |
---|
33 | |
---|
34 | } |
---|
35 | void LuoKentta() |
---|
36 | { |
---|
37 | TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); |
---|
38 | ruudut['='] = LuoPalikka; |
---|
39 | ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | |
---|
44 | } |
---|
45 | PhysicsObject LuoPalikka() |
---|
46 | { |
---|
47 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
48 | palikka.Image = palikanKuva; |
---|
49 | palikka.Tag = "palikka"; |
---|
50 | palikka.Restitution = 0.1; |
---|
51 | return palikka; |
---|
52 | |
---|
53 | } |
---|
54 | |
---|
55 | PhysicsObject LuoPelaaja() |
---|
56 | { |
---|
57 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(80, 80); |
---|
58 | pelaaja1.Shape = Shapes.Rectangle; |
---|
59 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
60 | Add(pelaaja1); |
---|
61 | pelaaja1.X = -200; |
---|
62 | pelaaja1.Y = -400; |
---|
63 | pelaaja1.Color = Color.Lime; |
---|
64 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
65 | PlasmaCannon plasmaTykki = new PlasmaCannon(180, 100); |
---|
66 | pelaaja1.Weapon = plasmaTykki; |
---|
67 | plasmaTykki.PlasmaParticleCollision = PlasmaPalloOsuu; |
---|
68 | pelaaja1.Restitution = 0.1; |
---|
69 | |
---|
70 | return pelaaja1; |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void LisaaNappaimet() |
---|
74 | { |
---|
75 | |
---|
76 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
77 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
78 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
80 | |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Pressed, tahtain, "tähtäys alas", pelaaja1); |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Pressed, Ammu, "ampu tulee", pelaaja1); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void liikuta(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus) |
---|
86 | { |
---|
87 | pelaaja.Walk(nopeus); |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|
90 | void hyppaa(PlatformCharacter pelaaja, double voima) |
---|
91 | { |
---|
92 | pelaaja.Jump(voima); |
---|
93 | } |
---|
94 | void tahtain(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
95 | { |
---|
96 | |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | void Ammu(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
100 | { |
---|
101 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
102 | if (ammus != null) |
---|
103 | { |
---|
104 | ammus.Tag = pelaaja; |
---|
105 | ammus.Size = new Vector(30, 30); |
---|
106 | } |
---|
107 | |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | void PlasmaPalloOsuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
111 | { |
---|
112 | if (ammus.Tag != kohde && kohde.Tag.ToString() != "palikka") |
---|
113 | { |
---|
114 | kohde.Destroy(); |
---|
115 | } |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | |
---|
119 | |
---|
120 | |
---|
121 | |
---|
122 | |
---|
123 | } |
---|