source: 2010/30/jojumuho/sYstEmErroR/Peli.cs @ 1369

Revision 1369, 2.7 KB checked in by jojumuho, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5using System.Collections.Generic;
6
7public class Peli : PhysicsGame
8{
9    const int ruudunLeveys = 60;
10    const int ruudunKorkeus = 60;
11    Image palikanKuva = LoadImage("Palikka");
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13    double nopeus = 600;
14    double hyppyVoima = 8000;
15
16
17    protected override void Begin()
18    {
19        LuoKentta();
20        LuoPalikka();
21        LuoPelaaja();
22
23        Gravity = new Vector(0, -800);
24
25        LisaaNappaimet();
26
27        Camera.ZoomToLevel();
28
29        Level.CreateBorders(1.0, false);
30        Level.BackgroundColor = Color.Maroon;
31
32
33    }
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt");
37        ruudut['='] = LuoPalikka;
38        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
39
40
41
42
43    }
44    PhysicsObject LuoPalikka()
45    {
46        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
47        palikka.Image = palikanKuva;
48        return palikka;
49
50    }
51
52    PhysicsObject LuoPelaaja()
53    {
54        pelaaja1 = new PlatformCharacter(80, 80);
55        pelaaja1.Shape = Shapes.Rectangle;
56        pelaaja1.Mass = 4.0;
57        Add(pelaaja1);
58        pelaaja1.Color = Color.Lime;
59        pelaaja1.X = -100;
60        pelaaja1.Y = -100;
61        pelaaja1.CanRotate = false;
62        PlasmaCannon plasmaTykki = new PlasmaCannon(180, 100);
63        pelaaja1.Weapon = plasmaTykki;
64        plasmaTykki.PlasmaParticleCollision = PlasmaPalloOsuu;
65       
66
67        return pelaaja1;
68    }
69
70    void LisaaNappaimet()
71    {
72
73        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
74        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
75        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
76        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
77
78        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Pressed, tahtain, "tähtäys alas", pelaaja1);
79        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Pressed, Ammu, "ampu tulee", pelaaja1);
80    }
81
82    void liikuta(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus)
83    {
84        pelaaja.Walk(nopeus);
85    }
86
87    void hyppaa(PlatformCharacter pelaaja, double voima)
88    {
89        pelaaja.Jump(voima);
90    }
91    void tahtain(PlatformCharacter pelaaja)
92    {
93
94    }
95
96    void Ammu(PlatformCharacter pelaaja)
97    {
98        pelaaja.Weapon.Shoot();
99       
100
101    }
102
103    void PlasmaPalloOsuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
104    {
105     
106    }
107
108   
109   
110   
111   
112   
113}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.