1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using System.Collections.Generic; |
---|
6 | |
---|
7 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const int ruudunLeveys = 60; |
---|
10 | const int ruudunKorkeus = 60; |
---|
11 | Image palikanKuva = LoadImage("Palikka"); |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
13 | |
---|
14 | |
---|
15 | protected override void Begin() |
---|
16 | { |
---|
17 | LuoKentta(); |
---|
18 | LuoPalikka(); |
---|
19 | LuoPelaaja(); |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
24 | |
---|
25 | Level.CreateBorders(1.0, false); |
---|
26 | Level.BackgroundColor = Color.Maroon; |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | } |
---|
30 | void LuoKentta() |
---|
31 | { |
---|
32 | TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); |
---|
33 | ruudut['='] = LuoPalikka; |
---|
34 | ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
35 | |
---|
36 | } |
---|
37 | PhysicsObject LuoPalikka() |
---|
38 | { |
---|
39 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
40 | palikka.Image = palikanKuva; |
---|
41 | return palikka; |
---|
42 | |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | PhysicsObject LuoPelaaja() |
---|
46 | { |
---|
47 | pelaaja1 = new PhysicsObject(80, 40); |
---|
48 | pelaaja1.Shape = Shapes.Circle; |
---|
49 | pelaaja1.Mass = 15.0; |
---|
50 | Add(pelaaja1); |
---|
51 | pelaaja1.Color = Color.Lime; |
---|
52 | pelaaja1.X = -100; |
---|
53 | pelaaja1.Y = -100; |
---|
54 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
55 | |
---|
56 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
57 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
60 | return pelaaja1; |
---|
61 | } |
---|
62 | |
---|
63 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
64 | { |
---|
65 | pelaaja1.Push(vektori); |
---|
66 | } |
---|
67 | |
---|
68 | |
---|
69 | |
---|
70 | } |
---|