source: 2010/30/johulkko/pong/Peli.cs @ 1312

Revision 1312, 6.5 KB checked in by johulkko, 10 years ago (diff)

peli valmis

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 400);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0,400);
10
11    PhysicsObject pallo; 
12   
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    protected override void Begin()
23    {
24
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit () ;
28        AloitaPeli();
29
30    }
31    void LuoKentta()
32    {
33        pallo = new PhysicsObject(20.0, 20.0);
34        pallo.Shape = Shapes.Circle;
35        Add(pallo);
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        Add(pallo);
40        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
41
42        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 10.0, 0.0);
43        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 10.0, 0.0);
44
45
46
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52        oikeaReuna.IsVisible = false;
53        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
54        ylaReuna.Restitution = 1.0;
55        ylaReuna.IsVisible = false;
56        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
57        alaReuna.Restitution = 1.0;
58        alaReuna.IsVisible = false;
59
60        Level.BackgroundColor = Color.Black;
61        Level.BackgroundColor = Color.Black;
62
63        Camera.ZoomToLevel();
64
65    }
66
67    void AsetaOhjaimet()
68    {
69        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
70        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
71        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
72        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
73        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
74
75        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
76        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
77        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
78        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
79
80        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
81
82        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
84        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
94        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
95
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
100
101        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
102        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
103        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
104        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
105
106        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
107        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
108
109    }
110
111    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
112         
113    {
114        PhysicsObject maila = PhysicsObject.
115        CreateStaticObject(10.0, 100.0);
116        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
117        maila.X = x;
118        maila.Y = y;
119        maila.Restitution = 1.0;
120        Add(maila);
121        return maila;
122
123    }
124
125    void AloitaPeli()
126    {
127        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
128        pallo.Hit(impulssi);
129
130    }
131
132    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
133    {
134        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
135        {
136            maila.Velocity = Vector.Zero;
137            return;
138        }
139        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
140        {
141            maila.Velocity = Vector.Zero;
142            return;
143        }
144
145        maila.Velocity = nopeus;   
146    }
147
148    void LisaaLaskurit()
149    {
150        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 400.0, Screen.Top - 300.0);
151        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 400.0, Screen.Top - 300.0);
152
153    }
154
155    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
156    {
157        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
158        laskuri.MaxValue = 15;
159        Label naytto = new Label();
160        naytto.BindTo(laskuri);
161        naytto.X = x;
162        naytto.Y = y;
163        naytto.TextColor = Color.White;
164        Add(naytto);
165        return laskuri;
166
167    }
168
169    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
170    {
171        if (kohde == oikeaReuna)
172        {
173            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
174        }
175        else if (kohde == vasenReuna)
176        {
177            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
178        }
179    }
180}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.