1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Widgets; |
---|
5 | using Jypeli.Assets; |
---|
6 | |
---|
7 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const int ruudunLeveys = 50; |
---|
10 | const int ruudunKorkeus = 50; |
---|
11 | |
---|
12 | const double nopeus = 200; |
---|
13 | const double hyppyvoima = 6500; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pyro; |
---|
16 | GameObject pyronPaikka; |
---|
17 | |
---|
18 | List<Weapon> inventory; |
---|
19 | int valittuAse; |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | protected override void Begin() |
---|
23 | { |
---|
24 | LuoKentta(); |
---|
25 | LisaaNappaimet(); |
---|
26 | Camera.Follow(pyro); |
---|
27 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
28 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
29 | |
---|
30 | |
---|
31 | Gravity = new Vector(0, -800); |
---|
32 | } |
---|
33 | |
---|
34 | void LuoKentta() |
---|
35 | { |
---|
36 | |
---|
37 | TileMap taustaruudut = TileMap.FromFile("kenttatausta.txt"); |
---|
38 | taustaruudut['='] = LuoKuutio; |
---|
39 | taustaruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
40 | |
---|
41 | inventory = new List<Weapon>(); |
---|
42 | valittuAse = 0; |
---|
43 | |
---|
44 | TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); |
---|
45 | ruudut['='] = LuoPalikka; |
---|
46 | ruudut['1'] = LuoPyronPaikka; |
---|
47 | ruudut['*'] = LuoAse; |
---|
48 | ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
49 | |
---|
50 | lisaaPelaajat(); |
---|
51 | |
---|
52 | Level.CreateBorders(); |
---|
53 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
54 | |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | GameObject LuoPyronPaikka() |
---|
58 | { |
---|
59 | //pyro = new PlatformCharacter(40.0, 20); |
---|
60 | //pyro.Shape = Shapes.Rectangle; |
---|
61 | //pyro.Color = Color.Black; |
---|
62 | //pyro.Mass = 10.0; |
---|
63 | |
---|
64 | //pyro.Weapon = new AssaultRifle(20, 5); |
---|
65 | |
---|
66 | pyronPaikka = new GameObject(1, 1); |
---|
67 | pyronPaikka.IsVisible = false; |
---|
68 | |
---|
69 | return pyronPaikka; |
---|
70 | } |
---|
71 | |
---|
72 | GameObject LuoKuutio() |
---|
73 | { |
---|
74 | GameObject kuutio = new GameObject(50, 50, Shapes.Rectangle); |
---|
75 | kuutio.Color = Color.Blue; |
---|
76 | |
---|
77 | return kuutio; |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | PhysicsObject LuoPalikka() |
---|
81 | { |
---|
82 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); |
---|
83 | return palikka; |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | PhysicsObject LuoAse() |
---|
87 | { |
---|
88 | PhysicsObject ase = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 20.0); |
---|
89 | ase.Tag = "ase"; |
---|
90 | return ase; |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | void LisaaTaso(double x, double y) |
---|
94 | { |
---|
95 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(40, 40); |
---|
96 | taso.Color = Color.Green; |
---|
97 | taso.X = x; |
---|
98 | taso.Y = y; |
---|
99 | Add(taso); |
---|
100 | } |
---|
101 | |
---|
102 | void lisaaPelaajat() |
---|
103 | { |
---|
104 | pyro = new PlatformCharacter(40, 20); |
---|
105 | pyro.Color = Color.Black; |
---|
106 | pyro.Mass = 10.0; |
---|
107 | AddCollisionHandler(pyro, esineenKerays); |
---|
108 | |
---|
109 | AssaultRifle kivaari = new AssaultRifle(20, 5); |
---|
110 | inventory.Add(kivaari); |
---|
111 | |
---|
112 | PlasmaCannon plasma = new PlasmaCannon(20, 5); |
---|
113 | inventory.Add(plasma); |
---|
114 | |
---|
115 | pyro.Weapon = kivaari; |
---|
116 | //pyro.Weapon = new PlasmaCannon(20, 5); |
---|
117 | |
---|
118 | |
---|
119 | pyro.Position = pyronPaikka.Position; |
---|
120 | //pyro.X = 0; |
---|
121 | //pyro.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
122 | |
---|
123 | Add(pyro, 1); |
---|
124 | |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | void esineenKerays(PhysicsObject pyro, PhysicsObject kohde) |
---|
128 | { |
---|
129 | if (kohde.Tag.ToString() == "ase") |
---|
130 | { |
---|
131 | //inventory.Add(kohde); |
---|
132 | kohde.Destroy(); |
---|
133 | |
---|
134 | |
---|
135 | } |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | |
---|
139 | void LisaaNappaimet() |
---|
140 | { |
---|
141 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
142 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
143 | |
---|
144 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "liikkuu vasemmalle", pyro, -nopeus ); |
---|
145 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "liikkuu oikealle", pyro, nopeus ); |
---|
146 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pyro, hyppyvoima ); |
---|
147 | |
---|
148 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä" ); |
---|
149 | |
---|
150 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pyro, -nopeus); |
---|
151 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pyro, nopeus); |
---|
152 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pyro, hyppyvoima); |
---|
153 | |
---|
154 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu"); |
---|
155 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heitä"); |
---|
156 | Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, VaihdaAse, "Vaihda"); |
---|
157 | |
---|
158 | } |
---|
159 | |
---|
160 | void liikuta( PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
161 | { |
---|
162 | hahmo.Walk( nopeus ); |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | void hyppaa( PlatformCharacter hahmo, double voima ) |
---|
166 | { |
---|
167 | hahmo.Jump(voima); |
---|
168 | } |
---|
169 | void AmmuAseella() |
---|
170 | { |
---|
171 | PhysicsObject ammus = pyro.Weapon.Shoot(); |
---|
172 | |
---|
173 | if (ammus != null) |
---|
174 | { |
---|
175 | ammus.Size *= 2; |
---|
176 | } |
---|
177 | } |
---|
178 | |
---|
179 | void HeitaKranaatti() |
---|
180 | { |
---|
181 | ClusterGrenade kranaatti = new ClusterGrenade(4.0, 2); |
---|
182 | kranaatti.X = pyro.X + 40; |
---|
183 | kranaatti.Y = pyro.Y + 10; |
---|
184 | kranaatti.FuseTime = TimeSpan.FromSeconds(3); |
---|
185 | |
---|
186 | |
---|
187 | Add(kranaatti); |
---|
188 | Vector heittoVoima = Vector.FromLengthAndAngle(4000, Angle.Degrees(45)); |
---|
189 | kranaatti.Hit(heittoVoima); |
---|
190 | kranaatti.NumberOfClusters = 4; |
---|
191 | |
---|
192 | |
---|
193 | } |
---|
194 | void VaihdaAse() |
---|
195 | { |
---|
196 | valittuAse++; |
---|
197 | |
---|
198 | if (valittuAse >= inventory.Count) |
---|
199 | { |
---|
200 | valittuAse = 0; |
---|
201 | pyro.Weapon = inventory[valittuAse]; |
---|
202 | } |
---|
203 | else |
---|
204 | { |
---|
205 | pyro.Weapon = inventory[valittuAse]; |
---|
206 | |
---|
207 | } |
---|
208 | } |
---|
209 | |
---|
210 | |
---|
211 | |
---|
212 | |
---|
213 | |
---|
214 | } |
---|