source: 2010/30/heanjule/Pong/Pong/Peli.cs @ 10337

Revision 1345, 4.2 KB checked in by heanjule, 10 years ago (diff)

Korjasin Pong-pelin ongelmat

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16    IntMeter Pelaajan1Pisteet;
17    IntMeter Pelaajan2Pisteet;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21    PhysicsObject ylaReuna;
22    PhysicsObject alaReuna;
23
24    protected override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
28        AloitaPeli();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31    }
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        pallo.Shape = Shapes.Circle;
37        pallo.Color = Color.Green;
38        pallo.X = -200.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41        Add(pallo);
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = false;
49
50        alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
51        ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
52
53        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
54        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
55        oikeaReuna.IsVisible = false;
56        Level.BackgroundColor = Color.Black;
57
58        Camera.ZoomToLevel();
59
60
61
62        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
63    }
64
65    void AloitaPeli()
66    {
67        Vector impulssi = new Vector(600.0, 0.0);
68        pallo.Hit(impulssi);
69    }
70
71    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
72    {
73        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
74        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
75        maila.X = x;
76        maila.Y = y;
77        maila.Restitution = 1.0;
78        Add(maila);
79
80        return maila;
81    }
82
83    void AsetaOhjaimet()
84    {
85        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa Ylos", maila1, nopeusYlos);
86        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa Ylos", maila1, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa Ylos", maila2, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa Ylos", maila2, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
96        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
97    }
98    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
99    {
100        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
101        {
102            maila.Velocity = Vector.Zero;
103            return;
104        }
105        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
106        {
107            maila.Velocity = Vector.Zero;
108            return;
109        }
110
111        maila.Velocity = nopeus;
112    }
113    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
114    {
115        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
116        laskuri.MaxValue = 10;
117        Label naytto = new Label();
118        naytto.BindTo(laskuri);
119        naytto.X = x;
120        naytto.Y = y;
121        naytto.TextColor = Color.White;
122        Add(naytto);
123        return laskuri;
124    }
125    void LisaaLaskurit()
126    {
127        Pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
128        Pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
129    }
130    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
131    {
132        if (kohde == oikeaReuna)
133        {
134            Pelaajan1Pisteet.Value += 1;
135        }
136        else if (kohde == vasenReuna)
137        {
138            Pelaajan2Pisteet.Value += 1;
139        }
140    }
141}
142
143
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.