1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
7 | { |
---|
8 | PhysicsObject Player1; |
---|
9 | PhysicsObject Player2; |
---|
10 | |
---|
11 | PhysicsObject VasenReuna; |
---|
12 | PhysicsObject OikeaReuna; |
---|
13 | PhysicsObject YlaReuna; |
---|
14 | PhysicsObject AlaReuna; |
---|
15 | |
---|
16 | Vector NopeusYlos = new Vector(0, 200); |
---|
17 | Vector NopeusAlas = new Vector(0, -200); |
---|
18 | Vector NopeusOikealle = new Vector(200, 0); |
---|
19 | Vector NopeusVasemmalle = new Vector(-200, 0); |
---|
20 | |
---|
21 | protected override void Begin() |
---|
22 | { |
---|
23 | LuoKentta(); |
---|
24 | AsetaOhjaimet(); |
---|
25 | } |
---|
26 | |
---|
27 | PhysicsObject LuoPelaaja(double x, double y, double koko, Color vari) |
---|
28 | { |
---|
29 | PhysicsObject pelaaja = new PhysicsObject(koko, koko, Shapes.Circle); |
---|
30 | pelaaja.Color = vari; |
---|
31 | pelaaja.X = x; |
---|
32 | pelaaja.Y = y; |
---|
33 | Add(pelaaja); |
---|
34 | AddCollisionHandler(pelaaja, KasittelePelaajanTormays); |
---|
35 | return pelaaja; |
---|
36 | } |
---|
37 | |
---|
38 | void LuoKentta() |
---|
39 | { |
---|
40 | Level.BackgroundColor = new Color (62, 102, 55); |
---|
41 | |
---|
42 | Player1 = LuoPelaaja(300, 200, 40, Color.Blue); |
---|
43 | |
---|
44 | Player2 = LuoPelaaja(300, 300, 40, Color.Red); |
---|
45 | |
---|
46 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
47 | //Camera.ZoomFactor = 1.5; |
---|
48 | |
---|
49 | VasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
50 | VasenReuna.Restitution = 1.0; |
---|
51 | VasenReuna.IsVisible = true; |
---|
52 | |
---|
53 | OikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
54 | OikeaReuna.Restitution = 1.0; |
---|
55 | OikeaReuna.IsVisible = true; |
---|
56 | |
---|
57 | YlaReuna = Level.CreateTopBorder(); |
---|
58 | YlaReuna.Restitution = 1.0; |
---|
59 | YlaReuna.IsVisible = true; |
---|
60 | |
---|
61 | AlaReuna = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
62 | AlaReuna.Restitution = 1.0; |
---|
63 | AlaReuna.IsVisible = true; |
---|
64 | |
---|
65 | PhysicsObject keppi = new PhysicsObject(20.0, 20.0); |
---|
66 | keppi.Tag = "kepakko"; |
---|
67 | Add(keppi); |
---|
68 | |
---|
69 | Brain aivot = new Brain(); |
---|
70 | |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void AsetaOhjaimet() |
---|
74 | { |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Player1: Liikuta pelaajaa ylös", Player1, NopeusYlos); |
---|
76 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Player1, Vector.Zero); |
---|
77 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Player1: Liikuta pelaajaa alas", Player1, NopeusAlas); |
---|
78 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Player1, Vector.Zero); |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Player1: Liikuta pelaajaa oikealle", Player1, NopeusOikealle); |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Player1, Vector.Zero); |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Player1: Liikuta pelaajaa vasemmalle", Player1, NopeusVasemmalle); |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Player1, Vector.Zero); |
---|
83 | |
---|
84 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Player2: Liikuta pelaajaa ylös", Player2, NopeusYlos); |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Player2, Vector.Zero); |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Player2: Liikuta pelaajaa alas", Player2, NopeusAlas); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Player2, Vector.Zero); |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Player2: Liikuta pelaajaa oikealle", Player2, NopeusOikealle); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Player2, Vector.Zero); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Player1: Liikuta pelaajaa vasemmalle", Player2, NopeusVasemmalle); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Player2, Vector.Zero); |
---|
92 | |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
95 | } |
---|
96 | |
---|
97 | void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector suunta) |
---|
98 | { |
---|
99 | pelaaja.Velocity = suunta; |
---|
100 | //pelaaja.Push(suunta); |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void KasittelePelaajanTormays(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde ) |
---|
104 | { |
---|
105 | if (pelaaja == Player1) |
---|
106 | { |
---|
107 | if (kohde.Tag.ToString() == "kepakko") |
---|
108 | { |
---|
109 | kohde.Color = Color.Blue; |
---|
110 | } |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | } |
---|
114 | } |
---|
115 | |
---|