source: 2010/27/patammi/pong/Peli.cs @ 1110

Revision 1110, 4.3 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(100, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(-100, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    IntMeter pelaajan1Pisteet;
16    IntMeter pelaajan2Pisteet;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    protected override void Begin()
22    {
23        LuoKentta();
24        aloitapeli();
25        LisaaLaskurit();
26        asetakontrollit();
27
28    }
29
30
31    void LisaaLaskurit()
32    {
33        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
34        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
35    }
36
37
38    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
39    {
40        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
41        laskuri.MaxValue = 10;
42        Label naytto = new Label();
43        naytto.BindTo(laskuri);
44        naytto.X = x;
45        naytto.Y = y;
46        naytto.TextColor = Color.White;
47        Add(naytto);
48        return laskuri;
49    }
50
51
52    void asetakontrollit()
53    {
54        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "game over");
55        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1);
56        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PysaytaMaila, null, maila1);
57        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, LiikutaMailaaAlas, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa Alas", maila1);
58        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, PysaytaMaila, null, maila1);
59        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2);
60        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, PysaytaMaila, null, maila2);
61        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaMailaaAlas, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa Alas", maila2);
62        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, PysaytaMaila, null, maila2);
63
64        //
65    }   // KIRJOITA TÄHÄN jotain
66
67
68
69
70    void LiikutaMailaaYlos(PhysicsObject maila)
71    {
72        if (maila.Y > Level.Top)
73        {
74
75            maila.Velocity = Vector.Zero;
76            return;
77        }
78        Vector nopeus = new Vector(0, 200);
79        maila.Velocity = nopeus;
80    }
81
82    void PysaytaMaila(PhysicsObject maila)
83    {
84        maila.Velocity = Vector.Zero;
85    }
86    void LiikutaMailaaAlas(PhysicsObject maila)
87    {
88        if (maila.Y < Level.Bottom)
89        {
90            maila.Velocity = Vector.Zero;
91            return;
92        }
93        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
94        maila.Velocity = nopeus;
95    }
96
97
98    void LuoKentta()
99    {
100        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
101        Add(pallo);
102        pallo.Shape = Shapes.Circle;
103        pallo.X = 10;
104        pallo.Y = 10;
105        // Level.CreateBorders(1.0, true);
106        pallo.Restitution = 1.0;
107        Level.BackgroundColor = Color.Black;
108        pallo.Color = Color.White;
109        Camera.ZoomToLevel();
110
111        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
112        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
113        vasenReuna.Restitution = 1.0;
114        vasenReuna.IsVisible = false;
115        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
116        oikeaReuna.IsVisible = false;
117
118        PhysicsObject ylareuna = Level.CreateTopBorder();
119        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder();
120
121        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
122
123
124        maila1 = luomaila(Level.Left + 20);
125        maila2 = luomaila(Level.Right - 20);
126    }
127    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
128    {
129        if (kohde == oikeaReuna)
130        {
131            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
132        }
133        else if (kohde == vasenReuna)
134        {
135            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
136        }
137
138    }
139
140    void aloitapeli()
141    {
142        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
143        pallo.Hit(impulssi);
144    }
145
146    PhysicsObject luomaila(Double X)
147    {
148        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
149        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
150        maila.X = X;
151        maila.Y = 0;
152        maila.Restitution = 1.0;
153        Add(maila);
154        return maila;
155    }
156}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.