source: 2010/27/oteehann/tank wars/Peli.cs @ 1153

Revision 1153, 1.3 KB checked in by oteehann, 11 years ago (diff)

tein reunat

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Tank tankki;
9   
10    protected override void Begin()
11    {
12        Image tekstuuri = LoadImage("maantausta");
13        int maastonVaihtelu = 20;
14        Level.CreateGround(20,50,20, Color.Black, tekstuuri, maastonVaihtelu);
15        Gravity = new Vector(0.0, -500.0);
16        tankki = new Tank(40, 20);
17        tankki.Shape = Shapes.Rectangle;
18        tankki.Position = new Vector(0, Level.Bottom+50);
19        tankki.Mass = 100.0;
20        //tankki.Size = new Vector(100, 80);
21        Add(tankki);
22        tankki.Image = LoadImage("tankki");
23        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", 1.0);
24        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", -1.0);
25        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu aseella.");
26        Keyboard.Listen(Key
27        Level.CreateBorders();
28    }
29    void tykinKulma()
30    {
31    }
32
33    void Liikuta(double suunta)
34    {
35        //tankki.X += suunta.X;
36        //tankki.Y += suunta.Y;
37        tankki.Accelerate(suunta);
38    }
39    void Ammu()
40    {
41        tankki.Shoot(1000);
42    }
43   
44   
45   
46
47}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.