source: 2010/27/oteehann/Pong/Peli.cs @ 1102

Revision 1102, 5.0 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)

Sain Pongin valmiiksi

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    PhysicsObject vasenReuna;
16    PhysicsObject oikeaReuna;
17
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21
22
23    protected override void Begin()
24    {
25
26        //TODO: Alusta peli tässä
27
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32        Vector impulssi = new Vector(700.0, 250.0);
33        pallo.Hit(impulssi);
34
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
40        pallo.Color = Color.White;
41        pallo.Shape = Shapes.Circle;
42        Add(pallo);
43        pallo.X = -200.0;
44        pallo.Y = 0.0;
45        Level.CreateBorders();
46        pallo.Restitution = 1.0;
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
51        alaReuna.Restitution = 1.0;
52        alaReuna.IsVisible = false;
53        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
54        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
55        oikeaReuna.IsVisible = false;
56        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
57        ylaReuna.Restitution = 1.0;
58        ylaReuna.IsVisible = false;
59
60        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
61        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
62
63
64        Level.BackgroundColor = Color.Red;
65        Camera.ZoomToLevel();
66        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
67        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
68        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
69
70
71
72
73    }
74
75    void AloitaPeli()
76    {
77        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
78        pallo.Hit(impulssi);
79
80    }
81
82    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
83    {
84        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
85        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
86        maila.X = x;
87        maila.Y = y;
88        maila.Restitution = 1.0;
89        Add(maila);
90        return maila;
91    }
92    void AsetaOhjaimet()
93    {
94
95        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
99
100        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila1, Vector.Zero);
101
102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
105        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila2, Vector.Zero);
106
107        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
108        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
109    }
110    void LiikutaMailaaYlos(PhysicsObject maila)
111    {
112        if (maila.Y < Level.Top)
113        {
114
115
116            Vector nopeus = new Vector(0, 200);
117            maila.Velocity = nopeus;
118        }
119    }
120    void PysaytaMaila(PhysicsObject maila)
121    {
122        maila.Velocity = Vector.Zero;
123    }
124    void LiikutaMailaaAlas(PhysicsObject maila)
125    {
126        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
127        maila.Velocity = nopeus;
128
129    }
130    void Asetanopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
131    {
132        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Y < Level.Bottom))
133        {
134            maila.Velocity = Vector.Zero;
135            return;
136        }
137        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Y > Level.Top))
138        {
139            maila.Velocity = Vector.Zero;
140            return;
141        }
142
143        maila.Velocity = nopeus;
144
145
146    }
147    void LisaaLaskurit()
148    {//...
149        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
150        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
151    }
152
153    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
154    {
155        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
156        laskuri.MaxValue = 10;
157        Label naytto = new Label();
158        naytto.BindTo(laskuri);
159        naytto.X = x;
160        naytto.Y = y;
161        naytto.TextColor = Color.White;
162        Add(naytto);
163
164        return laskuri;
165
166    }
167    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
168    {
169        if (kohde == oikeaReuna)
170        {
171            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
172        }
173        else if (kohde == vasenReuna)
174        {
175            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
176
177        }
178
179
180    }
181}
182   
183
184     
185       
186
187
188
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.