1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
7 | { |
---|
8 | const int ruudunLeveys = 50; |
---|
9 | const int ruudunKorkeus = 50; |
---|
10 | |
---|
11 | protected override void Begin() |
---|
12 | { |
---|
13 | MediaPlayer.Play( "a" ); |
---|
14 | MediaPlayer.Volume = 1.0; |
---|
15 | LuoKentta(); |
---|
16 | Gravity = new Vector(0.0, -1000.0); |
---|
17 | |
---|
18 | ABC(); |
---|
19 | ControllerOne.Vibrate(1.0, 1.0, 1.0, 1.0, 999999.0); |
---|
20 | } |
---|
21 | AssaultRifle pyssy; |
---|
22 | void LuoKentta() |
---|
23 | { |
---|
24 | TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); |
---|
25 | ruudut['='] = LuoPalikka; |
---|
26 | ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
27 | |
---|
28 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
29 | PhysicsObject kissa = new PhysicsObject(40, 20); |
---|
30 | kissa.Shape = Shapes.Rectangle; |
---|
31 | kissa.Mass = 10.0; |
---|
32 | Add(kissa); |
---|
33 | |
---|
34 | } |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | PhysicsObject LuoPalikka() |
---|
42 | { |
---|
43 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 20.0); |
---|
44 | Add(palikka); |
---|
45 | palikka.Color = Color.Black; |
---|
46 | |
---|
47 | return palikka; |
---|
48 | } |
---|
49 | PhysicsObject kissa; |
---|
50 | |
---|
51 | void ABC() |
---|
52 | { |
---|
53 | kissa = new PhysicsObject(100, 200); |
---|
54 | Add(kissa); |
---|
55 | pyssy = new AssaultRifle(100, 100); |
---|
56 | kissa.Add(pyssy); |
---|
57 | pyssy.Ammo.Value = 500; |
---|
58 | |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
60 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
62 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
63 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
64 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
65 | ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
66 | ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
67 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
68 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
69 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
70 | Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null); |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
74 | { |
---|
75 | kissa.Push(vektori); |
---|
76 | Vector tatinAsento = ControllerOne.LeftThumbDirection; |
---|
77 | |
---|
78 | |
---|
79 | } |
---|
80 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
81 | { |
---|
82 | Vector suunta = Mouse.PositionOnWorld - pyssy.Position; |
---|
83 | |
---|
84 | pyssy.Angle = suunta.Angle; |
---|
85 | } |
---|
86 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila) |
---|
87 | { |
---|
88 | |
---|
89 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
90 | |
---|
91 | kissa.Push(tatinAsento*1500); |
---|
92 | } |
---|
93 | } |
---|