source: 2010/27/heikriin/Pong/Pong/Peli.cs @ 1104

Revision 1104, 2.8 KB checked in by heikriin, 11 years ago (diff)

Tein Pong pelin melkein loppuun

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    protected override void Begin()
16    {
17        LuoKentta();
18        AsetaOhjaimet();
19        AloitaPeli();
20    }
21    void LuoKentta()
22    {
23        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
24        pallo.Shape = Shapes.Circle;
25        pallo.X = -200.0;
26        pallo.Y = 0.0;
27        pallo.Restitution = 1.0;
28        Add(pallo);
29
30        Level.CreateBorders(1.0, false);
31        Level.BackgroundColor = Color.Black;
32
33        Camera.ZoomToLevel();
34
35        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
36        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
37
38
39    }
40
41    void AloitaPeli()
42    {
43        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
44        pallo.Hit(impulssi);
45
46    }
47
48
49    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
50    {
51        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
52        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
53        maila.X = x;
54        maila.Y = y;
55        maila.Restitution = 1.0;
56        Add(maila);
57
58        return maila;
59    }
60    void AsetaOhjaimet()
61    {
62        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
63        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
64        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
65        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
66
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
68        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
70        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
71
72        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
73        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
74
75    }
76    void LiikutaMailaaYlos(PhysicsObject maila)
77    {
78        if (maila.Y >= Level.Top)
79        {
80            maila.Velocity = Vector.Zero;
81            return;
82        }
83
84        Vector nopeus = new Vector(0, 200);
85        maila.Velocity = nopeus;
86    }
87
88    void PysaytaMaila(PhysicsObject maila)
89    {
90        maila.Velocity = Vector.Zero;
91
92    }
93    void LiikutaMailaaAlas(PhysicsObject maila)
94    {
95        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
96        maila.Velocity = nopeus;
97    }
98
99
100}
101
102
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.