1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
7 | { |
---|
8 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
9 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
10 | |
---|
11 | PhysicsObject vasenreuna; |
---|
12 | PhysicsObject oikeareuna; |
---|
13 | PhysicsObject alareuna; |
---|
14 | PhysicsObject yläreuna; |
---|
15 | |
---|
16 | Boolean Pelaajan1JuoksuAskel; |
---|
17 | Boolean Pelaajan2JuoksuAskel; |
---|
18 | |
---|
19 | const double Juoksunopeus = 20; |
---|
20 | |
---|
21 | protected override void Begin() |
---|
22 | { |
---|
23 | Aloitapikkupeli(1); |
---|
24 | } |
---|
25 | |
---|
26 | void Aloitapikkupeli(int peliMuoto) |
---|
27 | { |
---|
28 | //Kuoleman juoksu |
---|
29 | if (peliMuoto == 1){ |
---|
30 | LuoKenttä(800,700); |
---|
31 | AddCollisionHandler(oikeareuna, JuoksuVoitto); |
---|
32 | pelaaja1 = LuoUkko(Level.Left + 30,Level.Bottom + 75,100, 100); |
---|
33 | pelaaja2 = LuoUkko(Level.Left+ 30,Level.Bottom + 200, 100, 100); |
---|
34 | JuoksuOhjaimet(); |
---|
35 | } |
---|
36 | |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void LuoKenttä(double width, double height) |
---|
40 | { |
---|
41 | Level.Width = width; |
---|
42 | Level.Height = height; |
---|
43 | |
---|
44 | vasenreuna = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
45 | vasenreuna.IsVisible = false; |
---|
46 | |
---|
47 | oikeareuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
48 | oikeareuna.IsVisible = false; |
---|
49 | |
---|
50 | yläreuna = Level.CreateTopBorder(); |
---|
51 | yläreuna.IsVisible = false; |
---|
52 | |
---|
53 | alareuna = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
54 | alareuna.IsVisible = false; |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
58 | |
---|
59 | } |
---|
60 | |
---|
61 | void JuoksuOhjaimet() |
---|
62 | { |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Pressed, LuoJuoksu, "Pelaaja liikkuu", pelaaja1, false, false); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Pressed, LuoJuoksu, "Pelaaja liikkuu", pelaaja1, false, true); |
---|
65 | |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, LuoJuoksu, "Pelaaja2 liikkuu", pelaaja2, true, false); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, LuoJuoksu, "Pelaaja2 liikkuu", pelaaja2, true, true); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | // ukko false = p1 true = p2 false = n1 true = n2 |
---|
71 | void LuoJuoksu(PlatformCharacter ukko, Boolean pelaaja, Boolean näppäin) |
---|
72 | { |
---|
73 | //Pelaaja 1 |
---|
74 | if (pelaaja == false) |
---|
75 | { |
---|
76 | if (näppäin == Pelaajan1JuoksuAskel) |
---|
77 | { |
---|
78 | Liikuta(ukko, Juoksunopeus); |
---|
79 | if (Pelaajan1JuoksuAskel == true) |
---|
80 | { |
---|
81 | Pelaajan1JuoksuAskel = false; |
---|
82 | } |
---|
83 | |
---|
84 | } |
---|
85 | } |
---|
86 | else |
---|
87 | { |
---|
88 | if (näppäin == Pelaajan2JuoksuAskel) |
---|
89 | { |
---|
90 | Liikuta(ukko, Juoksunopeus); |
---|
91 | if (Pelaajan2JuoksuAskel == true) |
---|
92 | { |
---|
93 | Pelaajan2JuoksuAskel = false; |
---|
94 | } |
---|
95 | } |
---|
96 | } |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | void JuoksuVoitto(PhysicsObject maali, PlatformCharacter kohde) |
---|
100 | { |
---|
101 | if(kohde == pelaaja1) |
---|
102 | { |
---|
103 | ClearAll(); |
---|
104 | } |
---|
105 | else if (kohde == pelaaja2) |
---|
106 | { |
---|
107 | ClearAll(); |
---|
108 | } |
---|
109 | } |
---|
110 | |
---|
111 | |
---|
112 | |
---|
113 | void Liikuta(PlatformCharacter ukko, double nopeus) |
---|
114 | { |
---|
115 | ukko.Walk(nopeus); |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | PlatformCharacter LuoUkko(double x, double y, double kokoX, double kokoY) |
---|
119 | { |
---|
120 | PlatformCharacter ukko = new PlatformCharacter(kokoX, kokoY, Shapes.Circle); |
---|
121 | ukko.Mass = 4.0; |
---|
122 | ukko.X = x; |
---|
123 | ukko.Y = y; |
---|
124 | ukko.Image = LoadImage("Tipu1"); |
---|
125 | Add(ukko); |
---|
126 | return ukko; |
---|
127 | } |
---|
128 | } |
---|